hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > توضیحات رئیس شورای شهر زنجان در خصوص پارک "هاشمی‌نژاد"/ اعتبار احداث۵۰ تا ۸۰ میلیارد تومان

توضیحات رئیس شورای شهر زنجان در خصوص پارک "هاشمی‌نژاد"/ اعتبار احداث۵۰ تا ۸۰ میلیارد تومان

رئیس شورای شهر با خبر دادن از تلاش شورا برای ساخت پارک هاشمی‌نژاد گفت: اعتبار لازم برای این پروژه در حدود ۵۰ الی ۸۰ میلیارد تومان است.
عباس راشاد ، با اشاره به باغ موسوم به هاشمی‌نژاد اظهار داشت: بعداز پیگیری‌های مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس و همینطور مسئولان استانی و با هماهنگی انجام گرفته با پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور و همچنین مرتضوی رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضفعان کشور طرح پیشنهادی شهرداری مبنی بر اختصاص 65 درصد از باغ هاشم نژاد به شهرداری برای ایجاد پارک به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید و 35 درصد باقی‌مانده متعلق به بنیاد مستضعفان برای ساخت واحدهای مسکونی در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به مجوز این طرح گفت: شورای شهر مجوز طراحی فازهای نخست و دوم طرح را به شهرداری داده است که هزینه آن طبق پیش‌بینی‌ها در حدود 400 میلیون تومان است و  همچنین شورای شهر طراحی هر چه زودتر  این پروژه را پیگیری می‌کند. 
رئیس شورای شهر زنجان در مورد ساخت پارک در محل موسوم به باغ هاشمی نژاد بیان کرد: این زمین از لحاظ اجتماعی و زیست محیطی تهدیدی برای مردم منطقه بی‌سیم زنجان بود ولی اکنون با تبدیل آن به پارک به محلی برای تفریح و آسایش آن‌ها تبدیل خواهد شد و در تلاش هستیم تا این پارک همانند بوستان نهج البلاغه و یا بوستان گفت‌وگو تهران به محل تفریح مردم شهر تبدیل شود. 
وی به امکانات پیش‌بینی شده در پروژه باغ هاشمی‌نژاد اشاره کرد و افزود: علاوه بر ایجاد پارک و فضای سبز در تلاش هستیم تا کتابخانه، محلی برای ورزش، دوچرخه سواری، بازی کودکان در این طرح پیش‌بینی شود و قصد ما این است که این پروژه یک پارک عملکردی برای استفاده همه افراد خانواده باشد. 
راشاد در مورد هزینه ساخت و تکمیل این پروژه بیان کرد: بزرگی این پروژه مانند پروژه سبزه میدان است و در بعضی موارد می‌توان گفت حتی بزرگ‌تر از پروژه سبزه میدان بوده و تنها تفاوت آن با پروژه سبزه میدان این است که باغ‌ هاشمی‌نژاد فقط تبدیل به پارک با امکانات ویژه خواهد شد و طبق پیش‌بینی‌ها‌ی اولیه انجام گرفته اعتبار لازم در حدود 50 الی 80 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه است. 
وی در مورد زمان شروع اجرای پروژه گفت:‌ سعی ما بر این است که هرچه زودتر پس از طراحی اولیه پروژه، با توجه به سال جهش تولید طرح کلنگ‌زنی، کاشت درخت و آماده سازی چمن در سال‌جاری انجام پذیرد. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد