hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ابتلای کارمندان ادارات استان همدان به کرونا افزایش یافته است

ابتلای کارمندان ادارات استان همدان به کرونا افزایش یافته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاکنون تعداد زیادی از کارمندان ادارات استان به کرونا مبتلا شده و این روند در حال افزایش است.

دکتر رشید حیدری مقدم ، اظهار داشت: روند ابتلا به کرونا در استان همدان افزایشی است و در برخی روزها تعداد مبتلایان به بیش از 100 نفر هم می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه علت ابتلای 53 درصد از بیماران کرونایی مربوط به ارتباطات و رفت و آمدهای درون خانوادگی بوده است، تصریح کرد: برای کاهش آمار مبتلایان و کنترل شرایط نیازمند همکاری مردم در زمینه کاهش تماس‌های درون خانوادگی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در موج سوم کرونا تعداد بیماران بدحال و نیاز به بستری بیشتر شده، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار بیمار تنفسی و مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند.

حیدری مقدم با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی از مهم‌ترین راه‌های مقابله و پیشگیری از کرونا است، اظهار داشت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان از 54 درصد به 70 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کل استان قرمز است و هیچ نقطه سفیدی در آن وجود ندارد، افزود: اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد بدون شک با کمبود تخت‌های بستری و تجهیزات بیمارستانی مواجه می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه هنوز هیچ داروی قطعی برای درمان کرونا ساخته نشده است، تصریح کرد: بنابراین بهترین راه  مبارزه با این ویروس پیشگیری از ابتلا به آن است.

حیدری مقدم با بیان اینکه درصدی از بیماران با ظاهری سالم و کاملا بدون علامت هستند، گفت: به این دلیل است که از مردم می‌خواهیم ارتباط با دیگران را به حداقل برسانند و از حضور در تجمعات و جمع های خانوادگی دوری کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد