hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بستری‌های کرونایی استان بوشهر ۳۰درصد کاهش یافت

بستری‌های کرونایی استان بوشهر ۳۰درصد کاهش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی برخی مکان‌ها و مشاغل گفت: در مجموع در ۲ هفته گذشته بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی استان بوشهر نسبت به هفته‌های قبل ۳۰درصد کاهش یافته است.
سعید کشمیری صبح امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با قدردانی از همکاری نیروی انتظامی در اجرای مصوبات جدید مقابله با کرونا به آمار  مبتلایان به ویروس کووید19 پرداخت و اظهار داشت: تاکنون در جهان 50 میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که یک میلیون و 250 هزار نفر در دنیا به سبب بیماری کرونا فوت کرده‌اند.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهراز مثبت شدن آزمایش 673 هزار نفر به ویروس کرونا در ایران خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر وضعیت خوبی نسبت به دیگر استان‌ها در ابتلا به کرونا داشته که اکنون روند بستری‌های مبتلا به کرونا کاهشی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با بیان اینکه ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونایی در استان در ماه‌های اخیر ثابت و بعضاً افزایشی بوده است گفت: در 2 هفته گذشته بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌‌های استان بوشهر 30 درصد کاهش یافته و از 300 نفر به 200 نفر رسیده است.
وی، با بیان اینکه در مجموع بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر 30 درصد کاهش یافته است افزود: با اعمال محدودیت‌های جدید در برابر کرونا، اثرات مطلوبی به جای گذشته و کاهش مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها به سبب اجرای مصوبات جدید است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با تاکید بر تمدید تعطیلی مدارس به صورت حضوری برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا بیان کرد: کودکان و نوجوانان می‌توانند انتقال دهنده ویروس کرونا باشند که تعطیلی حضوری مدارس در شکستن زنجیره انتقال کووید 19 بسیار موثر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، به اعمال محدودیت مشاغل گروه‌های 3 و 4 پرداخت و بیان کرد: مکان‌های که مشمول تعطیلی گروه 3 و 4 هستند باید بدون اغماض در 10 روز تعیین شده تعطیل شوند تا شاهد روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا نباشیم.
کشمیری، با بیان اینکه عمده انتقال‌های ویروس کرونا از رستوران‌ها صورت می‌گیرد تاکید کرد: در مراسم عروسی‌ها چون افراد در کنار هم قرار دارند می‌تواند ویروس کرونا به سرعت انتقال دهد.
وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای وضعیت آب و هوایی خوبی است گفت: کم‌کم به هوا رو به سردی می‌رود و مردم وارد فضاهای بسته‌تر می‌شوند و امکان انتقال ویروس کرونا افزایش می‌یابد که باید نظارت کاملی در ادارات در فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حاکم شود.
رئیس پلیس استان بوشهر هم با اشاره به اعمال محدودیت تردد در هفته گذشته گفت: خوشبختانه مردم در اجرای این طرح همراهی خوبی داشتند ولی تعدادی از رانندگان در این زمینه تخلف کردند.
سردار خلیل واعظی با اشاره به تشکیل تیم‌های پلیسی برای اعمال محدودیت تردد در محورهای مواصلاتی استان بوشهر در 4 روز هفته گذشته خاطر نشان کرد: 212 تیم نیروی انتظامی در 3 شیفت کاری در اعمال محدودیت تردد خودروها فعالیت کردند که بیش از 194 خودرو به دلیل تخلف توسط پلیس اعمال قانون شد.
وی، به جریمه خودروها در اعمال محدودیت تردد پرداخت و خاطرنشان کرد: در این راستا 10 راننده متخلف که شیوه‌نامه طرح محدودیت تردد در و تذکرات پلیس را نادیده گرفته بودند، جریمه 500 هزار تومانی شدند.
 رئیس پلیس استان بوشهر با اشاره به اینکه این نیرو در عرصه مقابله با کرونا طرح‌های گوناگونی عرضه می‌کند تصریح کرد: در مدت محدودیت‌های ترافیکی، نیروی انتظامی استان بوشهر بیش از 854 ماسک بین رانندگان و سرنشینان توزیع کرده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد