hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۲۰ هزار تن میگوی پرورشی از استخرهای ساحلی استان بوشهر برداشت شد

۲۰ هزار تن میگوی پرورشی از استخرهای ساحلی استان بوشهر برداشت شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به برداشت ۹۰ درصد میگوهای پرورشی از استخرهای ساحلی این استان گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار تن میگوی پرورشی در سایت‌های ۱۱ گانه استان بوشهر برداشت شده است.
علی بازدار  با اشاره به اینکه زمان ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی اردیبهشت تا تیرماه است اظهار داشت: در این مدت ضمن آماده سازی استخرهای پرورشی، زمینه ذخیره سازی بچه میگو در این استخرها فراهم می‌شود.
وی، استان بوشهر را قطب تولید میگوی پرورشی در کشور دانست و بیان کرد: اکنون بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
وی با تاکید بر رفع دغدغه پرورش دهندگان میگو در تامین غذای بچه میگوهای پرورشی بیان کرد: یکی از مطالبات تولید کنندگان این آبزی، تامین غذای میگو به ویژه سویا است که بخشی از مواد غذایی میگوهای پرورشی از طریق کارخانجات استان بوشهر تامین و عرضه می‌شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه امسال بچه میگو در 5 هزار 612 هکتار اراضی ساحلی در 11 منطقه ذخیره سازی شد افزود: این بچه میگوها در استخرهای پرورشی در 11 سایت در شهرها و روستاهای ساحلی استان بوشهر ذخیره سازی شد.
بازداربا اشاره به زمان برداشت میگو از استخرهای پرورشی خاطرنشان کرد: قبل از فصل سرما باید میگوهای پرورشی برداشت شود که از اواخر شهریور برداشت میگوهای پرورشی آغاز می‌شود.
وی، از برداشت بیش از 90 درصد میگوهای پرورشی خبر داد و خاطر نشان کرد:  تاکنون بیش از 20 هزار تن میگوی پرورشی در سایت‌های 11 گانه استان بوشهر برداشت شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به برداشت میگوهای پرورشی از 4 هزار استخر پرورشی استان تصریح کرد: این استخرها در زمینی به مساحت 5 هزار و 70 هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر است که تا پایان آبان ماه برداشت میگوها به اتمام می‌رسد.
بازدار با اشاره به اینکه عمده میگوهای پرورشی صادر می‌شود افزود: میگوهای پرورشی استان بوشهر دارای کیفیت بالا و بازارهای خوبی در سطح جهان است که بیش از 90 درصد میگوها صادر می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد