hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیا در صورت ابتلا به کرونا باید قرص‌های ویتامین مصرف کنیم؟

آیا در صورت ابتلا به کرونا باید قرص‌های ویتامین مصرف کنیم؟

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا به بیان توضیحاتی در خصوص تاثیر انواع ویتامین‌ها در درمان کرونا پرداخت.
مسعود مردانی در گفت‌وگو با میزان در خصوص تاثیر انواع ویتامین‌ها در درمان کرونا گفت: فردی که به کرونا مبتلا شده‌است اگر روزانه دو واحد میوه یک نارنگی و یک عدد سیب مصرف کند، احتیاج به مصرف هیچ ویتامینی ندارد و عده‌ای از افراد که خرید قرص‌های ویتامین را توصیه می‌کنند، دنبال سود مادی هستند و به طور کلی اکثر بیماران احتیاج به مصرف ویتامین ندارند.
وی ضمن اشاره به اینکه در عفونت‌های ویروسی مصرف ویتامین C با دز‌های بالا می‌تواند موجب تسریع بهبودی شود، اما نقش عمده‌ای در درمان ندارد، افزود: ویتامین D به ویژه در افرادی که با کمبود این ویتامین مواجه هستند باید مصرف شود و در خصوص ویتامین E گفته شده‌است که گاهی مصرف این ویتامین موثر است، اما استفاده از ویتامین B اصلا ضرورتی ندارد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و نقص ایمنی در خصوص استفاده از زینک هنگام ابتلا به بیماری کرونا اظهار کرد: از آنجایی که زینک موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود، بهتر است حین بیماری مورد استفاده قرار گیرد اما به طور کلی مصرف هیچ کدام از این ویتامین‌ها اجباری نیست و جزء درمان اصلی بیماری محسوب نمی‌شود و می‌تواند به عنوان درمان کمکی مورد استفاده قرار گیرد.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص تاثیر گلاب در بهبود کرونا متذکر شد: استفاده از گلاب، عنبرنسارا، گل بنفشه، زنجبیل، سیر و مواد غذایی از این قبیل برای بهبود کرونا از لحاظ علمی ثابت نشده‌است.
وی در پاسخ به سوال که آیا درصورتی که گروهی از افراد نظیر یک خانواده و تعدادی از دوستان به کرونا مبتلا شوند، می‌توانند در یک مکان قرنطینه شوند، توضیح داد: اگر همه این افراد به کووید۱۹ مبتلا باشند می‌توانند در یک خانه قرنطینه شوند، اما در این صورت هم بهتر است افراد فاصله اجتماعی را رعایت کنند و تا یک و نیم متر از هم فاصله بگیرند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد