hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جابجایی روزانه ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا توسط اورژانس اصفهان

جابجایی روزانه ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا توسط اورژانس اصفهان

رئیس مرکز اورژانس اصفهان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۰ درصد به مأموریت‌های اورژانس استان اضافه شده و در برخی موارد طی ۲۴ ساعت بیش از ۲۰۰ بیمار جا به جا کرده‌ایم.

غفور راستین  با بیان اینکه حوزه اورژانس پیش بیمارستانی بخش ۲۴ ساعت فعال است و تعطیلی ندارد، اظهار داشت: علاوه بر مأموریت‌های روتین در حوزه ترافیکی و غیر ترافیکی بحث کرونا هم اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در سطح استان اصفهان ۱۵۰ پایگاه فعال اورژانس وجود دارد، اضافه کرد: یک هزار نفر در این پایگاه‌ها فعالیت دارند.

جابجایی ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا طی یک روز

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون حدود ۴۰ درصد به مأموریت‌های اورژانس استان اصفهان اضافه شده است، افزود: در برخی موارد طی ۲۴ ساعت بیش از ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا را به مراکز درمانی منتقل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه تاکنون بیش از ۱۸ هزار بیمار مبتلا به کرونا به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل شده است، ادامه داد: مجموع مأموریت‌های اورژانس استان در این بازه زمانی ۱۵۰ هزار مأموریت بوده است.

ابتلای ۱۷۵ نیروی اورژانس اصفهان به کرونا

راستین با بیان اینکه پرسنل اورژانس سربازان خط مقدم مقابله با کرونا هستند، ابراز داشت: بر این اساس تاکنون ۱۷۵ نفر از این پرسنل به کرونا مبتلا شده‌اند که ۳۰ درصد آنها همچنان در قرنطینه به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هیچ یک از پرسنل اورژانس استان اصفهان بر اثر کرونا شهید نشده است.

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان با تاکید بر لزوم بازسازی آمبولانس‌های استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۹۰ دستگاه آمبولانس در استان اصفهان وجود دارد که بسیاری از آنها روزانه ۱۵ الی ۱۶ مأموریت را انجام می‌دهند و این امر منجر به فرسودگی تجهیزات این خودروها شده است.

۱۲۰ دستگاه آمبولانس اصفهان نیازمند بازسازی فوری و اساسی است

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ دستگاه آمبولانس در استان اصفهان نیازمند بازسازی فوری و اساسی است، اضافه کرد: مابقی خودروها در پایگاه‌ها آماده فعالیت هستند و برخی نیز به عنوان رزرو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راستین با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در اورژانس استان اصفهان به صورت اضافه کاری و استفاده از نیروهای شرکتی برطرف می‌شود، ادامه داد: این امر هزینه‌های زیادی را برای ما دارد.

وی با بیان اینکه هر ساله سهمیه ۵۰ نفر استخدام به استان اصفهان داده می‌شود که این میزان پاسخگوی نیازهای استان اصفهان نیست، ابراز داشت: در حال حاضر ۷۰ درصد از نیروهای اورژانس اصفهان قراردادی و رسمی هستند و ضروری است که همه نیروها به نیروهای رسمی و قراردادی تبدیل وضعیت شوند.

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان با بیان اینکه از یک هزار و ۱۴۵ نفر استخدامی جدید اورژانس کشور ۴۷ نفر سهم استان اصفهان است، افزود: شهروندان استان اصفهان باید توجه داشته باشند که در این شرایط چنانچه برای حفظ سلامتی خود همکاری نکنند شرایط بدی را پیش رو خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار بیمار مبتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند، افزود: بیمارستان الزهرا (س) به عنوان بزرگترین و تخصصی‌ترین بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان عیسی بن مریم ۱۰۰ درصد درگیر کرونا است و چنانچه این روند ادامه داشته باشد همه ظرفیت بیمارستانی استان درگیر کرونا می‌شود و امکان خدمت رسانی برای دیگر بیماران از دانشگاه علوم پزشکی گرفته می‌شود.

پرسنل اورژانس طی ۹ ماه به مرخصی نرفتند

راستین با بیان اینکه بیش از ۹ ماه است که پرسنل اورژانس استان اصفهان اجازه مرخصی ندارند و در این زمینه ممنوعیت ایجاد شده است، ابراز داشت: پرسنل اورژانس به شدت درگیر بیماران کرونایی هستند و کمبود نیرو هم داریم و تنها کسانی که ابتلاء به کرونا شده‌اند ۱۴ روز قرنطینه را در خانه می‌مانند.

وی در خصوص مرکز پاسخگویی اورژانس به شماره ۱۱۵ در اصفهان اظهار داشت: یک مرکز پاسخگویی اصلی اورژانس در اصفهان است که هشت شهر دیگر را نیز پوشش می‌دهد، در این مرکز ۱۸ نفر شامل دو پزشک، ۱۰ کارشناس، دو نفر فرمانده عملیات و چهار نفر هدایت کننده آمبولانس‌ها پاسخگوی شهروندان هستند.

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان با بیان اینکه در دیگر شهرستان‌های استان اصفهان نیز ۱۰ اتاق فرمان پاسخگویی مرکز اورژانس فعال است، ادامه داد: این ۱۰ پایگاه دیگر شهرستان‌های استان را نیز پوشش می‌دهند.

افزایش بار ترافیکی تماس با اورژانس به دلیل تعطیل شدن سامانه ۳۱۱۳

وی با تاکید بر اینکه از زمان شیوع کرونا بار ترافیکی تماس‌ها با مرکز پاسخگویی اورژانس افزایش یافته است، تصریح کرد: باید توجه داشت در بازه‌ای از زمان دانشگاه علوم پزشکی سامانه ۳۱۱۳ را راه‌اندازی کرده بود که راهنمای خوبی در زمینه امداد خواهی کرونا و دریافت راهنمایی در خصوص علائم این بیماری بود که این سامانه مدتی است غیر فعال شده و بار ترافیکی تماس‌های اورژانس را افزایش داده است.

راستین اضافه کرد: امیدواریم این خط مجدد راه‌اندازی شود تا اورژانس به مسئولیت اصلی خود که رسیدگی به امدادخواهان و امدادرسانی است، رسیدگی کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد