hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رب گوجه ارزان افغانستانی در ایران

رب گوجه ارزان افغانستانی در ایران

حواشی رب و گوجه فرنگی تمامی ندارد و حالا کاربران فضای مجازی از ورود رب‌های ارزان‌قیمت افغانستانی به بازار ایران خبر می‌دهند.

حواشی رب و گوجه فرنگی تمامی ندارد و حالا کاربران فضای مجازی از ورود رب‌های ارزان‌قیمت افغانستانی به بازار ایران خبر می‌دهند. بر اساس فیلمی که کاربران فضای مجازی منتشر کرده‌اند رب گوجه‌ای تحت عنوان ماهور افغان در فضای مجازی منتشر شده است که در بازار ایران تنها ١٠ هزار تومان قیمت دارد. البته فروشندگان می‌گویند این اتفاق عجیب نیست زیرا صادرکنندگان کشورهای همسایه با مشاهده وضعیت بازار ایران و کمبود برخی اقلام به دنبال بازاریابی برای محصولات خود هستند.
این موضوع در حالی رخ می‌دهد که تسنیم نوشته است در سایه بی‌توجهی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت هر قوطی۸۰۰ گرمی رب گوجه فرنگی در بازار در محدوده ۱۴ هزار تا ۲۷ هزار تومان به فروش می‌رسد. جهش قیمت رب گوجه فرنگی در شرایطی رخ می‌دهد که قیمت هرقوطی٨٠٠ گرمی رب گوجه فرنگی که در ابتدای سال کمتر از ٦ هزار تومان بود با افزایش قیمت چشمگیری به فروش می‌رسد و هر برند قیمتی را برای محصول خود در نظر می‌گیرد. هر قوطی رب گوجه فرنگی ٨٠٠ گرمی با قیمت‌هایی مانند ١٣هزار و ٨٠٠ تومان، ١٨ هزار، ٢٠ هزار، ٢٥ هزار و٢٧هزار و ٢٠٠ تومان به فروش می‌رسد که به تازگی بر روی برخی از بسته‌های رب گوجه فرنگی قیمت مصرف کننده درج نمی‌شود.
فروش رب گوجه فرنگی بدون قیمت مصرف کننده
گزارش‌های میدانی یک خبرگزاری دیگر یعنی ایسنا  نیز حاکی از آن است که در برخی از فروشگاه‌ها رب گوجه فرنگی برای عرضه وجود ندارد. یکی از فروشندگان در این باره می‌گوید که کارخانه‌ها بار جدیدی نمی‌آورند و ما نیز برای پاسخگویی به مشتری این محصول را از بازار تهران و بدون قیمت به نرخ ١٥ هزار تومان خریداری کردیم و ٢٠ هزار تومان می‌فروشیم.
فروشنده دیگری نیز در این ارتباط گفت: یکی از شرکت‌ها به تازگی رب گوجه فرنگی خود را به صورت یک و نیم کیلوگرمی و با قیمت ٢٠ هزار تومان می‌فروشد و نرخ مناسبی دارد.
بنابراین گزارش، یکی از فروشندگان نیز این محصول را با همان قیمت درج شده روی آن که ١٣ هزار و ٨٠٠ تومان  است به فروش می‌رساند و می‌گوید که هنوز بار جدید نخریده است.
رب گوجه فرنگی افغانی در بازار ایران
بنابراین گزارش، به تازگی نیز فیلمی در فضای مجازی منتشر شده و حاکی از آن است که رب افغانی به بازار آمده و به قیمت ١٠ هزار تومان به فروش می‌رسد. البته محمود حجتی، وزیر کشاورزی هم گفته است واردات مواد غذایی و کالاهای اساسی برای تامین نیاز بازار افزایش داشته است.
درباره دلایل افزایش قیمت رب گوجه‌فرنگی می‌توان به بالا رفتن هزینه‌های بسته‌بندی، افزایش قیمت گوجه‌فرنگی، برخی سودجویی‌ها، افزایش نرخ دلار و توجیه بالای صادرات و بی‌توجهی مسئولان اشاره کرد. کاهش ارزش پول ایران باعث شده که صادرات محصولات مختلف از جمله رب گوجه‌فرنگی و خود میوه گوجه‌فرنگی صرفه زیادی داشته باشد. وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کنترل قیمت‌ها صادرات گوجه‌فرنگی را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است، اما صادرات رب ادامه دارد. باید در نظر داشت در صورت ممنوعیت صادرات گوجه، باید صادرات پودر گوجه را نیز ممنوع کرد تا دوباره از این راه از کشور خارج نشود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد