hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دورهمی در محیط‌های سربسته چقدر به کرونا نزدیک‌مان می‌کند؟

دورهمی در محیط‌های سربسته چقدر به کرونا نزدیک‌مان می‌کند؟

 رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به برودت دما و گردش ناکافی هوای محیط، حضور طولانی مدت افراد در محیط های سربسته می تواند شانس ابتلا به کرونا را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.
بر اساس اعلام علوم پزشکی اراک، سید محمد جمالیان اظهار کرد: استفاده از ماسک به تنهایی نمی‌تواند محافظت ۱۰۰ درصدی در مقابل کرونا ویروس ایجاد کند، چرا که اخیرا اکثر مبتلایان به بیماری کووید۱۹، خانوادگی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و تمامی اینها به خاطر حضور در مهمانی ها، مراسم های شادی، عروسی و دورهمی های مختلف است.
متولی سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اگر در یک محیط سربسته افراد ضمن استفاده از ماسک بیش از نیم ساعت حضور داشته باشند، به دلیل عدم گردش هوا، با حضور تنها یک ناقل، امکان ابتلای سایر افراد بیش از ۵۰ درصد می شود.
وی که در یک گفتگوی تلویزیونی سخن می گفت، با اشاره به تکمیل ظرفیت اکثر بیمارستان های استان مرکزی هشدار داد: در حال حاضر ۵۲۵ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این میان ۸۹ بیمار در بخش های ویژه تحت مراقبت قرار دارند و متاسفانه اگر همین منوال ادامه دار باشد، قطعا روزهایی پیش‌بینی می‌شود که تخت های بستری به میزان کافی در اختیار نباشد و حتی در ارائه خدمات عادی بیمارستانی نیز دچار مشکل شویم.
جمالیان وضعیت اراک، خمین و ساوه را مشکی (فوق بحرانی) اعلام کرد و گفت: سایر شهرستان های استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان تاکید کرد: توجه به افزایش آمار و ارقام باید تلنگری باشد برای سایر افرادی که تاکنون رعایت نمی کردند تا از خواب غفلت بیدار شوند و رعایت نکات بهداشتی(زدن ماسک، پرهیز از حضور در مراسم های مختلف، شستشوی دست ها، رعایت فاصله اجتماعی) را در دستور کار قرار دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد