hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بستری ۷۹بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل/کل بستری ها ۴۱۲ بیمار

بستری ۷۹بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل/کل بستری ها ۴۱۲ بیمار

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی و بستری ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل شمار بستری شدگان به ۴۱۲ بیمار رسید.
شهرام حبیب زاده ، با بیان اینکه متأسفانه آمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته رکورد این پیک شیوع را شکست اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل شناسایی شده است که این رقم در مقایسه با ترخیصی ها در همین زمان ۲۷ نفر بیشتر است.
وی از بستری ۴۱۲ بیمار در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان اردیبل خبر داد و گفت: پیش از نیز در خبرها اعلام کرده بودیم که نگرانی ما از رسیدن آمار بستری‌ها به عدد ۴۰۰ بود که با کمال تأسف این رقم افزایش یافته و از ۴۰۰ بیمار نیز عبور کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: از تعداد کل بستری‌ها ۶۶ بیمار بدحال در بخش‌های آی. سی. یو مراکز درمانی استان بستری هستند که این بیماران با بیماری‌ها زمینه در خطر جدی به سر می‌برند که تمام تلاش کادر درمان برای بهبودی این بیماران و انتقال به بخش عمومی کرونا است.
حبیب زاده از فوت ۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با مرگ این تعداد از هم استانی‌ها شمار قربانیان ویروس کووئید ۱۹ در اردبیل به ۷۸۵ نفر رسید که به صورت غریبانه و به جهت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی جان خودشان را از دست داده و خانواده‌ها را سوگوار کردند.
وی شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر را همچون چند روز گذشته در شرایط بحرانی و حاد عنوان کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان اردبیل با ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا و پارس آباد با ۱۶ بیمار و مشگین شهر نیز با ۱۲ بیمار جدید بیشترین آمار مبتلایان در بین شهرستان‌های استان اردبیل را دارند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از فعالیت ناظران ستاد مدیریت بیماری کرونا و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته فقط در شهرستان اردبیل یک هزار و ۳۵۲ مورد بازرسی از اماکن انجام شده است که از این تعداد تعداد بازرسی‌ها ۷۸ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده بودند.
حبیب زاده برگزاری جشن‌های عروسی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها در روزهای آینده پیش بینی کرد و گفت: عمده مراجعات برای بستری از همین تجمعات ناشی شده است که ما خواهش می‌کنیم از خانواده‌ها با برگزاری چند ساعت مراسم شادی خانواده‌ای شرکت کننده را عزادار نکنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد