hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دخل و تصرف غیر قانونی در حریم و بستر رودخانه‌های لرستان ممنوع است

دخل و تصرف غیر قانونی در حریم و بستر رودخانه‌های لرستان ممنوع است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: هر گونه دخل و تصرف غیر قانونی در حریم و بستر رودخانه‌های استان لرستان بر اساس قانون ممنوع است.

داریوش حسن‌نژاد صبح امروز در رابطه با حفظ حریم و بستر رودخانه‌های استان اظهار داشت: با توجه به اصل 45 قانون اساسی تمامی بستر رودخانه‌ها و منابع آبی در اختیار حکومت اسلامی بوده و انفال محسوب می‌شود و بر اساس قانون توزیع عادلانه آب، تعیین و نگهداری از بستر منابع آبی، صیانت و تولیت آن بر عهده شرکت آب منطقه‌ای است که بر اساس این قانون، آزادسازی منابع آبی از قبیل حد بستر و حریم رودخانه‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون از هر گونه دخل و تصرفات غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها جلوگیری به عمل می‌آید افزود: این امر مهم در کلیه اموال غیرمنقول دولتی مستلزم اقدامات ثبتی از جمله جانمایی املاک دولتی، کاداستر و اخذ اسناد مالکیت است که با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: از رودخانه‌های استان لرستان به صورت اطلاعات نقشه‌ای تاکنون 330 کیلومتر به مساحت حدود چهار هزار و 563 هکتار جهت جانمایی به اداره کل ثبت اسناد و املاک ارسال شده است.

وی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک محدوده مذکور نهایی و ثبت شده‌ و انتظار می‌رود اقدامات لازم برای صدور سند مالکیت انجام شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد