hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وضعیت هیچ یک از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری سفید نیست

وضعیت هیچ یک از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری سفید نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنان بار بیماری دو شهرستان شهرکرد و بروجن بالا است و روند شیوع بیماری در شهرستان فارسان رو به رشد است.
مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به لحاظ شیوع بیماری کرونا تا سه هفته گذشته یکی دو تا از شهرستان‌ها در وضعیت بحرانی‌تر قرار داشتند، اما در حال حاضر، تقریباً شرایط همه شهرستان‌های استان یکسان است.
او افزود: همچنان بار بیماری دو شهرستان شهرکرد و بروجن بالا است و روند شیوع بیماری در شهرستان فارسان رو به رشد است.شیرانی اضافه کرد: همچنین در شهرستان لردگان در مدت زمان کوتاهی شاهد افزایش بار بیماری هستیم و شمار بیماران سرپایی متعاقب آن بیماران بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا رو به افزایش است.
او با بیان اینکه هم اکنون وضعیت شیوع بیماری در هیچ یک از شهرستان‌های استان سفید نیست ادامه داد: متاسفانه در شهرستان‌هایی که تا یکی دو هفته گذشته تراکم بیماران در آن‌ها کم بوده است، مثل شهرستان کوهرنگ، کیار و اردل نیز شاهد رشد آمار مبتلایان به کرونا هستیم.
شیرانی گفت: بطور مصداقی در دو شهرستان کیار و اردل برگزاری مراسم منجر به ابتلای تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این مراسم‌ها شده است و افزایش تعداد موارد بیماران سرپایی در روز‌های آتی افزایش تعداد بیماران بستری را به دنبال خواهد داشت.
او افزود: هسته اولیه گسترش بیماری با برپایی محافل دورهمی و مراسم‌های ترحیم تشکیل و با انتقال بیماری به درون خانواده ها، شاهد عوارض ناگوار و غیر قابل بازگشت آن برای مسن سالان و بیماران زمینه‌ای هستیم.
شیرانی، روند بیماری را همچنان در کشور و استان صعودی دانست و اضافه کرد: اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند به نظر می‌رسد در روز‌های های آینده نیز شاهد کاهش یا روند رو به ثبات آمار مبتلایان به کرونا نخواهیم بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد