hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اصول طب سنتی در پیشگیری و درمان کرونا می‌تواند موثر باشد

اصول طب سنتی در پیشگیری و درمان کرونا می‌تواند موثر باشد

متخصص طب سنتی گفت : اصول طب سنتی در پیشگیری و درمان مراحل خفیف بیماری کرونا می‌تواند موثر باشد، اما در موارد متوسط، شدید و بحرانی این بیماری استفاده از طب سنتی توصیه نمی‌شود.
محمدحسین فرزایی متخصص طب سنتی در خصوص استفاده از طب سنتی در پیشگیری و درمان کرونا، گفت : مبنای اصلی طب سنتی پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامتی است.
او در بیان توصیه طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروس کرونا، گفت : خواب کافی، دوری از استرس، کاهش فعالیت بدنی و کاری، استفاده نکردن از غذا‌های سنگین و دیر هضم و سرخ کردنی‌ها، کاهش مصرف گوشت قرمز، استفاده از حبوبات، سبزیجات معطر، سیر، پیاز، غلات و استفاده از تنقلات طبیعی همچون مویز، انجیر، بادام، پسته و... توصیه می‌شود.
این متخصص طب سنتی افزود: براساس ارزیابی‌ها گسترده سازمان بهداشت جهانی از کشور‌های مختلف، اصول طب سنتی در پیشگیری و درمان مراحل خفیف بیماری کرونا می‌تواند موثر باشد، چون این اصول در طولانی مدت جواب می‌دهد در موارد حاد و اورژانسی نمی‌توانند پاسخگو باشد.
او افزود: در بیماران متوسط، شدید و بحرانی کرونا که به مراحل بحرانی رسیده‌اند توصیه می‌شود تا زمان عبور از مرحله بحران از طب سنتی استفاده نشود.
فرزایی با تاکید بر این نکته که منظور از طب سنتی مراجعه به عطاری‌ها نیست، ادامه داد: در دستورالعمل‌های تدوین شده در گروه‌های طیب سنتی، نامی از عطاری برده نشده، چون به دلیل آگاهی نداشتن جایی در چرخه پیشگیری و کمک به درمان نخواهند داشت.
او در خصوص استفاده از دمنوش‌ها، افزود: استفاده از دمنوش براساس حالات بدنی بیمار و خود گیاه متفاوت است بعضی از دمنوش‌ها ممکن است عوارضی داشته باشد که باید با احتیاط مصرف شوند.
فرزایی اشاره‌ای به برخی از گیاهان داشت که در کاهش علائم ریوی بیماری کووید ۱۹ می‌توانند موثر باشند و افزود: گیاهانی همچون سیاه‌دانه، زوفا، ختمی و عناب که نمونه دارویی آن در داروخانه‌ها موجود است.
او در خصوص رفع خستگی ناشی از بیماری گفت: غذا‌های مانند انواع آبگوشت‌ها، آش‌ها و سوپ‌ها استفاده شود و از از فست‌و فودها، تنقلات و نوشیدنی‌های مصنوعی استفاده نشود.
استفاده از شیره انگور، عسل همراه آبلیو، عسل همراه با دانه‌های سیاه دانه، نوشیدنی گرم زنجبیل و دارچین همراه با عسل از دیگر توصیه‌های فرزایی برای رفع خستگی و کوفتگی بدن ناشی از بیماری کرونا ویروس است.
او در بحث استفاده از عرقیات، گفت: همواره توصیه کمی بر استفاده از عرقیات دارم، چون در فرایند عرق‌گیری مقداری ترکیبات سمی مانند متانول استفاده می‌شود توصیه می‌شود از گیاهان تازه این عرقیات و فرآورده‌های دارویی آن‌ها که در داروخانه‌ها است، استفاده شود.
فرزایی از مردم خواست برای استفاده از اصول طب سنتی از سایت‌ها و کانال‌های غیرمجاز استفاده نکنند و افزود: در حالت کلی نباید گیاهان دارویی به صورت خودسرانه مصرف شود به خصوص در بیماری ناشناخته شده‌ای مانند کرونا ممکن است مصرف گیاهی عوارض جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد