hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > صعود قیمت گوجه در بازار اراک

صعود قیمت گوجه در بازار اراک

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار اراک گفت: صادرات گوجه مهمترین عامل کمبود این محصول در بازار اراک و در نهایت افزایش قیمت این محصول است.
حسین درجاتی  اظهار کرد: کمبود گوجه در سطح شهر به سبب تغییر فصل، سرمازدگی محصولات و صادرات گوجه ایجاد شده، اما عامل اصلی کمبود گوجه را می‌توان به همان صادرات ارتباط داد.
وی با بیان اینکه در اصل ما کمبود گوجه داریم، افزود: تا زمانی که در چابهار فراوانی گوجه نشود، قیمت کاهش نخواهد داشت و با ادامه این روند شاهد افزایش قیمت بیشتری نیز خواهیم بود. در حال حاضر گوجه در میدان تره بار کیلویی 10 هزار تومان به فروش می‌رسد و تنها با توقف صادرات می‌توان شاهد کاهش قیمت ها بود.
رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار اراک با اشاره به نقش دلالان در میدان تره بار گفت: در این مورد دلال نقش چشمگیری ندارد، دلال تنها 500 تا هزارتومان در قیمت تاثیر دارد. در حال حاضر در زمینه افزایش قیمت گوجه دلال هیچ نقشی ندارد چراکه گوجه به مقدار خیلی کم وارد میدان می‌شود و چیزی نصیب دلال نمی‌شود.
درجاتی در خصوص سایر محصولات  ادامه داد: با توجه به اینکه در باغات شمال کشور مرکبات یکسال در میان باردهی خوب دارند و امسال جزو سال هایی است که میزان باردهی باغات کم است، از نظر ما قیمت مرکبات امسال کمی بالاست که احتمال می‌رود این مهم با افزایش محصولات کاهش پیدا کند، از طرفی با توجه به شیوع ویروس کرونا و سایر امراض و لزوم تقویت بدن از لحاظ تامین ویتامین C، تقاضا برای مرکبات بالاست.
وی در خصوص تنوع قیمت در بازار گفت: تنوع قیمت محصولات در بازار به سبب تفاوت در کیفیت است، برخی محصولات که از روز گذشته مانده باشد با قیمت پایین‌تر فروش می‌رود از طرفی محل تولید میوه نیز در این کیفیت و قیمت تاثیر خواهد داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد