hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تویسرکان تا کی باید چوب ساخت و سازهای غیر مجاز را بخورد؟!

تویسرکان تا کی باید چوب ساخت و سازهای غیر مجاز را بخورد؟!

شهرستان تویسرکان با برخورداری از طبیعتی بکر و جذاب با نام "بهشت غرب" کشور خوانده می‌شود و یکی از مهمترین مزیت‌های گردشگری آن برخورداری از طبیعت سحرانگیز است اما در چند سال اخیر افزایش ساخت و سازهای غیر اصولی، سیمای شهررا تهدید می‌کند.
ساخت و سازهای غیر مجاز در درون محدوده شهری که نظارت و جلوگیری از آنها به عهده شهرداری است در سال‌های گذشته و اخیر کارنامه قابل قبولی برای شهرداری تویسرکان رقم نزده و یکی از مسئولان تصمیم ساز و مرتبط با این امر در دفتر فنی استانداری همدان در سفر به تویسرکان و در یک جلسه رسمی تصریح کرد که روند نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز در تویسرکان ضعیف و نگران کننده است.
از سوی دیگر به کرات دیده شده که در ادوار مختلف فعالیت شورای شهر و شهرداران تویسرکان در سال‌های اخیر، تعداد قابل توجهی از افراد اقدام به خلاف سازی واحدهای مسکونی و بعضاً تجاری کرده و در نهایت بدون دردسر خاصی جریمه آن را پرداخته‌اند و در این میان فقط مردم تویسرکان متضرر شده‌اند و البته برخی سود جویان سودهای کلان و چرب به جیب زده‌اند.
همچنین ساخت و سازهای غیر مجاز تنها منحصر به محدوده شهری تویسرکان نشده و در نقاط پرشماری از باغ های بکر تویسرکان و زمین‌های باغی شاهد رشد قارچ گونه ویلاهای باغی با مشخصاتی بسیار فراتر از خانه باغی‌های ساده و قانونی هستیم اما متاسفانه خبری از برخوردهای قاطع، قانونی و بازدارنده با آنها نیست.
فرماندار تویسرکان چندی پیش در شورای اداری تویسرکان به صراحت اعلام کرد که ساخت و سازهای غیر اصولی در تویسرکان کولاک می‌کند اما به نظر می‌رسد با وجود سخنان رسانه‌ای، همچنان شاهد یک عزم و اداره قاطعانه و فراگیر در میان برخی مسئولان مرتبط با این موضوع در شهرداری و شورای شهر نیستیم.
در چند وقت اخیر شورای شهر تویسرکان با ترکیب جدید خود از تخفیف 40 درصدی عوارض ساخت و ساز در یک محدوده زمانی یک هفته‌ای خبر داد و این طرح را اجرا کرد و این در حالی بود که برخی از مردم معتقد بودند که ایجاد چنین تسهیلات و لحاظ کردن تخفیف 40 درصدی در عوارض ساخت و ساز باعث افزایش سود بساز بفروش‌ها و انبوهسازان مسکن می‌شود.
محمد شاهرخی، رئیس شورای اسلامی تویسرکان اما در پاسخ به این موضوع به خبرنگار تسنیم گفت: شورای شهر تویسرکان تخفیف 40 درصدی در عوارض ساختمانی را برای افرادی غیر از انبوه سازان و بساز و بفروش‌ها در نظر گرفته و انبوهسازان به طور کلی  نهایتاً از 25 درصد تخفیف عوارض برخوردار شده‌اند و در برخی آیتم‌ها این میزان حتی کمتر از 25 درصد بوده است.
بخش قابل توجهی از مردم اما اعتقاد دارند آنچنان که باید و شاید با متخلفان حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد قاطع و قانونی صورت نمی‌گیرد و در برخی پرونده‌ها که کمیسیون ماده 100 بر اساس قانون حکم تخریب برخی سازه‌ها را داده شاهد اجرای این احکام نیستیم.
از طرف دیگر مهمترین داشته تویسرکان به عنوان بهشت غرب ایران، طبیعت بکر، جذاب و مسحور کننده آن است که مهمترین مزیت این شهرستان برای تبدیل شدن به یک مقصد و قطب گردشگری مهم در غرب کشور است اما در کمال تعجب ساخت و سازهای افسار گسیخته و غیر قانونی در دامن طبیعت خدادادی این شهرستان در حال نابودی است.
این در حالی است که عضو سابق شورای شهر تویسرکان به صراحت از وجود برخی زد و بندها و غلبه رابطه ها بر ضابطه ها در جریان امور مختلف و از جمله ساخت و سازهای غیر مجاز سخن می‌گوید.
فتانه شاه محمدی تاکید کرده که این که تصور شود هیچ تخلفی در شورای شهر تویسرکان در گذشته و حالا صورت نگرفته و راهکارهای منطبق بر قانون کاملاً بر شرایط کاری در این شورا حاکم بوده، ساده انگاری و سطحی نگری است و متاسفانه برخی افراد منافع شخصی خود را به منافع عموم مردم ترجیح می‌دهند.
در این میان اما مردم تویسرکان که با امید و انگیزه بالایی سکان مدیریت امور شهری خود را به منتخبانشان در شورای شهر سپرده بودند و همچنین امیدوار به برخورد قاطع مسوولان مرتبط مانند فرماندار، اداره جهاد کشاورزی، داداستان  غیره با متخلفان در عرصه ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر اصولی در محدوده شهری و باغی تویسرکان هستند، همچنان تقصیری ندارند و خواهان کوتاه کردن دست زیاده خوهان، منفعت طلبان و قانون دانان قانون شکن در عرصه ساخت و سازهای غیر مجاز هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد