hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمان| جمعیت سالمند استان کرمان به 8 درصد رسیده است

کرمان| جمعیت سالمند استان کرمان به 8 درصد رسیده است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بابیان اینکه در سرشماری سال 90 آمار سالمندان استان کرمان 6.8 درصد بود درحالی‌که جمعیت سالمندی کشور 8.2 درصد بود تصریح کرد: در سرشماری 5 سال بعد (سال 95) جمعیت سالمند استان کرمان به 8 درصد و کشور به 10 درصد رسید که براساس جمعیت استان کرمان که 3 میلیون و 164 هزار نفر است، قریب به 272 هزار نفر سالمند داریم.


 عباس صادق زاده اظهار کرد: متأسفانه وضعیت سالمندی در کل کشور و استان کرمان جالب نیست.

صادق زاده بابیان اینکه سالمندی قابل‌پیشگیری نیست اما قابل مدیریت است، گفت: موردنظر ما مدیریت کردن دوران سالمندی است؛ زیرا سالمندی دوره‌ای از رشد هر فرد است که افراد خواسته یا ناخواسته به آن می‌رسند و مهم این است که در چه وضعیتی قرار بگیرند و سؤال این است که آیا باید سالمندی پرمخاطره و پرهزینه داشته یا بتوانند همه کارکرد و فعالیت خود را داشته باشند؟

صادق زاده بیان کرد: در استان کرمان دو کار شاخص را جدا از فعالیت‌های معمول سالمندی آغاز کرده‌ایم که یکی از موارد، سامانه ارائه خدماتی که ممکن است سالمندان نیاز پیدا کنند، طراحی‌شده و «خط زندگی» را به‌زودی راه‌اندازی می‌کنیم که خدمات تأسیساتی و کارپردازی از جمله خرید دارو و ... را به سالمندان ارائه می‌کند و این خط تلفن چهاررقمی تا یک ماه آینده فعال می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان اظهار کرد: همچنین گروه‌های سیاری تدارک دیدیم که کارهای پزشکی، تغذیه و ویزیت سالمندان را انجام می‌دهند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد