hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمان| اماواگرهای رونق گردشگری

کرمان| اماواگرهای رونق گردشگری

در کرمان هیچ‌کس از وضعیت گردشگری رضایت ندارد، استانداری می‌گوید تنها نیم درصد گردشگران خارجی به این استان سفر می‌کنند، اتاق بازرگانی می‌گوید حتی یک پرواز خارجی در این استان وجود ندارد که همین امر به کاهش گردشگر دامن زده و رئیس انجمن هتلداران استان ضریب اشغال هتل‌ها را حدود ۲۰ درصد می‌داند. اگرچه روند جذب گردشگر در کرمان روبه‌پیشرفت است اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی باقی‌مانده است.


باید تعداد پروازهای داخلی به کرمان را نیز افزایش دهیم

 رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه عدم معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان یک چالش بزرگ برای توسعه گردشگری در استان است گفت: عدم وجود پرواز خارجی در کرمان یک چالش مهم در حوزه گردشگری استان است. سید مهدی سیاوشی با بیان اینکه در تحقیقات انجام‌شده در یک جامعه هدف 70 درصد آن‌ها اصلا به کرمان نیامده بودند افزود: این مسئله نشان از عدم شناخت آن‌ها از استان کرمان و ظرفیت‌های گردشگری آن است. او با تأکید بر اینکه مهم‌ترین وظیفه همه ما در بخش دولتی و خصوصی معرفی کرمان و جاذبه‌های گردشگری آن است عنوان کرد: استان کرمان 7 اثر تاریخی و طبیعی ثبت جهانی دارد که باید آن‌ها را بشناسانیم. سیاوشی با بیان اینکه کار تهیه طرح جامع گردشگری کرمان در حال انجام است گفت: قراردادی با یک شرکت خارجی بسته‌شده که با افزایش قیمت دلار و یورو امکان ادامه قرارداد نیست و باید فکر دیگری برای این مسئله کرد. او با اشاره به اینکه عدم وجود پرواز خارجی در کرمان نیز چالش مهم دیگری در این حوزه است بیان کرد: از طرف دیگر باید تعداد پروازهای داخلی به کرمان را نیز افزایش دهیم. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان وجود معین‌های اقتصادی در استان یک ظرفیت مهم و بزرگ استان برشمرد و افزود: تقاضا داریم تا معین‌های اقتصادی مناطق در مطالعه طرح گردشگری در هر شهرستان کمک کنند. او با بیان اینکه اداره گردشگری استان کرمان در معرفی طرح‌های گردشگری در کشور رتبه دوم را دارد گفت: اما در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها در این حوزه همکاری خوبی نشده است و تقاضا داریم شورای بانک‌های استان در این زمینه تشکیل شود. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: در تخصیص اعتبارات عمرانی باید به مناطق هدف گردشگری توجه شود و این‌یک ضرورت است.

روزگار سخت هتلداران کرمانی

رئیس انجمن هتلداران استان کرمان نیز با بیان اینکه هتلداری وضعیت بسیار نامناسبی دارد گفت: در حال حاضر کرمان در بهترین فصل گردشگری بسر می‌برد اما ضریب اشغال هتل‌ها در کرمان حدود ۲۰ درصد است. سید علی معین‌زاده اظهار داشت: از بس از وضعیت بد گردشگری در کشور گفتیم خودمان خسته شدیم. او با بیان اینکه امروزه مشکلاتی بر سر راه توسعه گردشگری است عنوان کرد: در حال حاضر کرمان در بهترین فصل گردشگری بسر می‌برد اما متأسفانه ضریب اشغال هتل‌ها در کرمان حدود 20 درصد است. رئیس انجمن هتلداران استان کرمان با اشاره به اینکه حدود 20 واحد غیرقانونی داریم که منازل خود را اجاره می‌دهند گفت: باید این واحد غیرقانونی را مدیریت کرد. او با عنوان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی ظرفیت اشغال هتل‌ها 52 درصد بود که باید برای این مسئله چاره‌اندیشی شود افزود: هتلداران اقدام به فروش هتل‌های خود کرده‌اند. معین‌زاده با بیان اینکه هتلداری وضعیت بسیار نامناسبی دارد عنوان کرد: مطمئن باشید هتل‌های کرمان از این موضوع بی‌نصیب نیستند. او با اشاره به اینکه امروز نیاز به تبلیغات از طریق شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی داریم گفت: باید در تأمین هزینه‌ها برای این تبلیغات کمک شود. او با بیان اینکه در زمینه کار تبلیغاتی ضعیف هستیم و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد تأکید کرد: نیازمند کمک و امکانات دولتی در این حوزه هستیم.

استان کرمان هیچ پرواز خارجی ندارد!

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان هم در این زمینه با گلایه از فعالیت تورهای غیرمجاز در استان اظهار داشت: در استان کرمان جلوی آژانس‌های غیرمجاز گرفته نمی‌شود و از سوی دیگر برای آژانس‌های گردشگری مجاز سختگیری می‌شود. احمد فاطمی با بیان اینکه همه استان‌ها پرواز خارجی دارند اما استان کرمان هیچ پرواز خارجی ندارد افزود: حتی پرواز کربلا را هم از کرمان گرفته‌اند و باید پرسید چرا استان کرمان نباید پرواز خارجی داشته باشد. او از شناسایی 120 خانم خبر داد که به‌صورت‌ غیرمجاز اقدام به برگزاری تورهای گردشگری در استان می‌کنند افزود: باید در این راستا اقدامات جدیدی انجام شود.

خبرهای خوش برای فعالان حوزه گردشگری

معاون عمرانی استاندار کرمان اما از تمهیدات این ارگان برای جذب بیشتر گردشگر و حل مشکلات فعالان حوزه گردشگری خبر داد. سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی به موضوع جلوگیری از فعالیت غیرمجاز خانه‌های اسکان گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: در رابطه با فعالیت خانه‌های غیرمجاز باید به‌صورت قانونی برخورد شود زیرا قطعا هیچ دستگاهی نمی‌خواهد کار غیرقانونی انجام گیرد. او افزود: مصوب شد تا در خصوص خانه‌های غیرمجاز اسکان گردشگری شکوائیه خود را تنظیم کنند و تحویل مراجع قانونی برای پیگیری شود. موسوی در ارتباط با کاهش هزینه‌های تغییر کاربری املاک به گردشگری تصریح کرد: برای تغییر کاربری نباید هیچ هزینه‌ای از ارباب‌رجوع دریافت شود و این مسئله در قانون به‌طور خاص آمده و به‌صورت عام شهرداری حق دریافت وجه در این زمینه را ندارد. او افزود: اما در مواردی که فردی نمی‌خواهد تغییر کاربری بدهد اما فضای خانه خود را بدون هماهنگی تغییر می‌دهد و مشمول ضوابط نباشد کار غیرقانونی انجام داده و پیگرد قانونی دارد. موسوی گفت: قطعا خانه‌هایی که تغییر کاربری داده می‌شوند برای جذب گردشگر و امنیت نیاز به پارکینگ دارند که در این خصوص باید تصمیم گرفته شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد