hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تهران| مدیریت شهری باید اعتمادسازی کند

تهران| مدیریت شهری باید اعتمادسازی کند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: باید حس تعلق مردم به شهر و روستای محل سکونت خود را تقویت کرده و از این طریق به بالا رفتن میزان وفاق و همبستگی اجتماعی و افزایش امنیت ملی کشور کمک کنیم.


مهدی جمالی نژاد در جمع معاونان و مدیران سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به اینکه در شرایط کنونی شهرداری‌ها با کاهش اعتبارات مواجه هستند، بر آسیب‌شناسی وضعیت موجود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ارزیابی مشکلات آن‌ها توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و به‌تبع آن تغییر گفتمان در برخی وظایف و مأموریت‌های این سازمان تأکید کرد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه تصمیمات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تمامی جمعیت کشور که در شهرها و روستاها سکونت دارند، مرتبط است، اظهار کرد: یک قانون اشتباه، یک دستورالعمل، یک بخشنامه و یک تصمیم اشتباه ما در حوزه مدیریت شهری و روستایی می‌تواند 1260 شهرداری و بیش از 37 هزار دهیاری‌ها و همچنین ساکنان آن‌ها را با مشکل مواجه سازد. جمالی نژاد تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و وضعیت اعتبارات، نگرش و نگاه فعلی ما به برنامه‌ها و اقدامات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید تغییر کند و در کنار بازنگری در مأموریت‌ها با همت مضاعف و همکاری مستمر کارها را پیش ببریم. معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه در عرصه مدیریت شهری مباحث جدیدی نظیر شهر دوستدار کتاب، شهر دوستدار کودک، شهر دانش‌محور، شهر دانش مبنا، شهر هوشمند و... مطرح است، یادآور شد: بسیاری از موضوعات جدید حوزه مدیریت شهری شاید نیازی به‌صرف اعتبار هم نداشته باشد و یک حرکت نرم‌افزاری کوچک در شهرداری، می‌تواند افکار عمومی را بیشتر از یک پروژه عمرانی به خود جذب کند، پس یک عامل مهم در این عرصه داشتن ایده، خلاقیت و دانش جدید است. رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه اظهار کرد: باوجود مشکلات فعلی مردم، مدیریت شهری باید اعتمادسازی کند و سرمایه‌های اجتماعی شهرها را بالا ببرد و دیوار بی‌اعتمادی را از بین ببرد. او اظهار داشت: ما در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور باید بانشاط و شادابی بتوانیم زمینه ایجاد نشاط و شادابی در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را فراهم کنیم تا درنهایت حس تعلق مردم به شهر و روستای محل سکونت خود را افزایش دهیم و به بالا رفتن میزان وفاق و همبستگی اجتماعی و افزایش امنیت ملی کشور کمک کنیم. معاون وزیر کشور با بیان اینکه شهری می‌تواند به‌سوی توسعه‌یافتگی و پیشرفت گام بردارد که سرمایه اجتماعی آن حفظ و افزایش یابد، گفت: حفظ و ایجاد سرمایه‌های اجتماعی شهرها نیازمند اعتماد شهروندان به برنامه‌های شهرداری است. رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: بخش‌های زیادی از تلاش‌های شهرداری در ایجاد اعتماد مردم به مدیریت شهری به اقدامات، برنامه‌ها و نگرش ما در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مرتبط است و اگر سازمان را با توسل به افکار و دانش‌های جدید و بازنگری اصولی و علمی در مأموریت‌های فعلی جلو ببریم، قطعا می‌توانیم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را در اعتمادسازی یاری کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد