hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان جنوبی| صد درصد چشمه‌های بیرجند خشک‌شده است

خراسان جنوبی| صد درصد چشمه‌های بیرجند خشک‌شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند از وجود 680 رشته چشمه در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: 100 درصد چشمه‌های شهرستان بیرجند خشک‌شده است.


 محمدعلی محمدی با اشاره به حوادث غیرمترقبه در شهرستان بیرجند، گفت: سال گذشته در بحث سیل، طوفان و تگرگ خسارت‌هایی به محصولات باغی و زراعی شهرستان وارد شد.

او از خسارت 160 میلیون تومانی به محصولات زراعی شهرستان بیرجند در سال زراعی 96-97 خبر داد و بیان داشت: سطح زیر کشت محصولات زراعی شهرستان بیرجند یک هزار و 870 هکتار است که از این میزان یک هزار و 540 هکتار اراضی آبی و 330 هکتار اراضی دیم است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند، اعلام کرد: 63 هکتار از اراضی سطح زیر کشت شهرستان بیرجند دچار خسارت 40 تا 100 درصدی شدند. محمدی خسارت واردشده به باغات شهرستان را 17 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: همچنین خسارت واردشده به سایر محصولات (محصولات سردرختی) 21 میلیارد تومان بوده است.

او از وجود 146 هزار رأس دام سبک و 760 رأس دام سنگین در شهرستان بیرجند خبر داد و با بیان اینکه در این بخش نیز با خسارت 25 درصدی مواجه شدیم، بیان داشت: اگر بتوانیم حداقل بیمه پایه را در بحث حوادث غیرمترقبه انجام دهیم کمک خوبی به بحث کشاورزی خواهد بود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند از وجود دو هزار و 300 رشته قنات و چشمه در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: از این تعداد 680 رشته چشمه است که به‌طور 100 درصد خشک شدند. محمدی تعداد قنوات شهرستان را یک‌هزار و 330 رشته اعلام و با بیان اینکه 30 درصد قنوات شهرستان به‌طور کامل خشک شدند، اضافه کرد: همچنین در 70 درصد باقی‌مانده نیز با کاهش آبدهی 30 تا 90 درصدی مواجه هستیم. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند از کاهش محصول زرشک در سال جاری خبر داد و گفت: این محصول سال آینده نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه جهت دریافت تسهیلات در مرحله اول 909 نفر با اعتبار 65 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند، تبیین کرد: همچنین سه هزار و 458 نفر در سطح شهرستان دچار خسارت شدند که 530 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد