hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دانشگاه سمنان مجری ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران شد

دانشگاه سمنان مجری ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران شد

رئیس دانشگاه سمنان از اجرای طرح ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران با همکاری وزارت علوم و مشارکت اساتید دانشگاههای مختلف کشور با محوریت این دانشگاه خبر داد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ، دکتر مسعود نصیری زرندی با اعلام این خبر گفت : با توجه به اهمیت اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در کشور ، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه سمنان برای همکاری در پروژه ملی "ارزیابی آسیب‌پذیری سلامت ناشی از تغییر اقلیم و تعیین اقدامات استراتژیک در جمهوری اسلامی ایران" دعوت به همکاری نمود.
دکتر نصیری افزود : این پروژه با حمایت مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مشارکت اساتید دانشگاه های مختلف کشور شامل دانشگاههای علوم پزشکی سمنان، تهران، تبریز، شهید بهشتی، گیلان، جندی شاپور، انستیتو تغذیه، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه سمنان در شش استان پایلوت اجرا خواهد شد.
رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این طرح در استانهای اصفهان ، آذربایجان شرقی ، خوزستان ، خراسان رضوی ، گیلان و سیستان و بلوچستان اجرا می شود افزود : در این طرح اثرات تغییر اقلیم بخش های مختلف سلامت شامل بیماریهای واگیر و غیر واگیر (قلبی – عروقی و تنفسی ) بیماریهای شغلی و بهداشت حرفه ای ، بیماریهای ناشی از آلاینده های جوی و گرد و غبار ، بیماریهای منتقله از آب ، غذا و سوء تغذیه و سلامت در بلایای جوی و اقلیمی مورد بررسی قرار می گیرد .
دکتر نصیری ادامه داد : پس از بررسی های انجام شده استراتژی های سازگاری و راهکارهای مقابله با اثرات زیانبار تغییر اقلیم برای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی مذکور تدوین و ارسال خواهد شد .
رئیس دانشگاه سمنان یاد آور شد ؛ این طرح از سوی سازمان بهداشت جهانی نیز مورد حمایت قرار گرفته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد