hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کردستان| صدور 3600 کارت بازرگانی در کردستان

کردستان| صدور 3600 کارت بازرگانی در کردستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج گفت: در استان کردستان بیش از 3 هزار و 600 کارت بازرگانی صادرشده است که هم‌اکنون حدود 400 عدد از این کارت‌ها فعال است.


سید کمال حسینی افزود: در مناطق مرزی شاهد بهره‌مندی تعدادی از تجار خرد از کارت‌های بازرگانی هستیم که متأسفانه این افراد در ازای یک مبلغ ناچیز اقدام به اجاره کارت‌های بازرگانی خود برای واردات و صادرات می‌کنند که پس از مدتی با جریمه‌های میلیاردی مواجه شده و آسیب‌های فراوانی از این ناحیه می‌بینند.

او به نبود زیرساختی درست و منطقی در تجارت با همسایگان به‌ویژه کشور عراق اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی که کشور ما بیش از هرزمانی به ارز نیاز دارد متأسفانه عراقی‌ها تمامی مبادلات تجاری خود را به‌صورت ریالی انجام می‌دهند.

حسینی بیان کرد: به دلیل نبود بانک‌های مشترک و نبود سیستم اساسی برای نقل‌وانتقال ارزی هنوز نتوانسته‌ایم از ظرفیت صادرات با کشورهای همسایه به نحو احسن بهره ببریم و متأسفانه جدیداً باخبر شدیم که کشور عراق نیز محدودیت‌هایی را برای خروج ارز از کشورشان به‌سوی ایران ایجاد کرده است که این امر نیز می‌تواند مانعی بزرگ در مسیر ورود ارز به کشورمان باشد.

او گفت: انتظار می‌رود دولت در این خصوص فکری اساسی بکند چراکه روزی برای واردات مشکل‌داریم و روزی نیز از طریق صادرات ضربه می‌بینیم. حسینی خاطرنشان کرد: تعهدات ارزی با عراق و افغانستان باعث افت شدید صادرات شده و به التهاب در بازار افزوده است لذا امیدواریم مسئولان و تصمیم گیران کشورمان در این خصوص چاره‌ای اساسی بیندیشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد