hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > کاهش 20 درصدی تخلفات نانوایی در استان سمنان

کاهش 20 درصدی تخلفات نانوایی در استان سمنان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: طی بازرسی های صورت گرفته از نانوایی های استان سمنان در شش ماه ابتدایی سال جاری ، تخلفات نانوایی در حدود 20 درصد کاهش داشته است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان علی تشنه دل در جلسه کارگروه آرد و نان استان که بصورت ویدئو کنفرانسی و با حضور شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری انجام شد با اعلام این خبر افزود : در شش ماه ابتدایی سالجاری 7 هزار و 345 مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 7 درصد رشد داشته است که با توجه به افزایش بازرسی ها شاهد کاهش 20درصدی تخلفات در واحدهای نانوایی هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت و بازرسی ها از واحدهای خبازی استان گفت: این بازرسی ها در راستای اهداف و مصوبات کارگروه و بمنظور نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت نان های تولیدی صورت گرفته است و با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری مداری را رعایت نمی نمایند و نان های بی کیفیت به مردم عرضه می نمایند به شدت برخورد می شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه اظهار داشت از این تعداد بازرسی صورت گرفته ، 301 فقره پرونده تخلف با عناوین کم فروشی ، عرضه خارج از شبکه آرد ، عدم رعایت ساعات کاری و غیره به ارزش ریالی بالغ بر 920 میلیون ریال تشکیل شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر تعداد تخلف 20 درصد و از نظر ارزش ریالی 46 درصد کاهش داشته است.

علی تشنه دل افزود: در استان سمنان 807 مورد واحد نانوایی فعالیت می کنند که از این تعداد 586 واحد یارانه ای یک و 221 واحد نیز یارانه ای 2 می باشد و میزان سهمیه ماهانه آرد در این واحدها در حدود 5057 تن است که 4046 تن برای واحدهای یارانه ای یک و 1471 تن برای واحدهای یارانه ای دو است.

وی خاطر نشان کرد هم استانیهای عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نانوایی های سطح استان از قبیل کم فروشی ، عدم رعایت ساعت کاری ، گرانفروشی ، عرضه خارج از شبکه آرد ، عدم رعایت اصول بهداشتی و غیره موارد را از طریق سامانه تلفن 124 ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش دهند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد