hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ماسکِ 3 لایه "خیس" کارایی بیشتری در برابر کرونا دارد!

ماسکِ 3 لایه "خیس" کارایی بیشتری در برابر کرونا دارد!

کارشناس تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: ماسک سه لایه خیس کارایی بیشتری در مقابله با کرونا دارد.
شهریار بغدادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به استفاده مردم از انواع ماسک گفت: در حال حاضر دو نوع ماسک سه لایه و ماسک N95  بیش از سایر ماسک ها در سطح جامعه استفاده می شود که کارایی خوبی در مقابله با کرونا دارند.
وی با اشاره به شروع فصل پاییز و زمستان و افزایش بارندگی ها و احتمال خیس شدن ماسک ها گفت: ماسک سه لایه که بیشترین استفاده را در جامعه دارد از دو لایه آب گریز و یک لایه آبدوست تشکیل شده است.
بغدادی تصریح کرد: دو لایه درونی و بیرونی این نوع ماسک ها از پارچه های آب گریز بوده که با بارش باران خیس نمی شوند و لایه وسط آنها که "مِلت" نام دارد آبدوست است و با رسیدن هرنوع رطوبت حتی بازدمِ فرد خیس می‌شود.
وی افزود: خیس شدن این لایه کارایی آن را در جذب ذرات و ویروس افزایش داده، بنابراین در صورت خیس شدن این لایه کارایی ماسک سه لایه افزایش می یابد، پس نگرانی برای خیس شدن ماسک در طول فصل بارندگی وجود ندارد.
بغدادی خاطرنشان کرد: سایر ماسک ها از جمله ماسک های پارچه ای درصورت خیس شدن ترجیحا باید دور انداخته شوند و توصیه می شود افرادی که از این نوع ماسک ها استفاده می کنند با استفاده از چتر و... از خیس شدن آنها در روزهای بارانی پیشگیری کنند.
این کارشناس تجهیزات پزشکی در خصوص مدت استفاده از این نوع ماسک ها هم گفت: بر اساس استاندارها ماسک های سه لایه باید حدود چهار ساعت و ماسک های N95  نهایتا به مدت یک روز استفاده شوند.
وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی افراد می‌توانند از ماسک های سه لایه به مدت یک روز و ماسک های N95  به مدت سه تا چهار روز هم استفاده کنند، به شرط اینکه اصول ضدعفونی کردن و حفظ و نگهداری ماسک را به درستی انجام دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد