hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > لغو برخی محدودیت‌ها در دو شهرستان چهارمحال و بختیاری؛ اعمال محدودیت برای سراسر استان

لغو برخی محدودیت‌ها در دو شهرستان چهارمحال و بختیاری؛ اعمال محدودیت برای سراسر استان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به لغو محدودیت‌های گروه شغلی ۲ در دو شهرستان شهرکرد و بروجن، گفت: محدودیت‌های مشاغل ۳ و ۴ شامل کل استان می‌شود و به مدت دو هفته جاری هستند.
مجید شیرانی ، اظهار داشت: پنج شنبه هفته گذشته در استان چهارمحال و بختیاری با توجه به شرایط بحرانی، تصمیمات بسیار سختگیرانه گرفته شد اما امروز با تشکیل جلسه ستاد ملی کرونا موظف به تعدیلات در تصمیمات خود بودیم.
وی افزود: تصمیمی که روز گذشه گرفته شد این بود که مراکز استان‌ها و شهرهایی که خاکستری هستند مشمول محدودیت‌های گروه مشاغل 2 نباشند، در شهرستان بروجن و شهرکرد وضعیت بحرانی داشته  اما روند شیوع کرونا دارای ثبات بوده است.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به لغو محدودیت‌های گروه مشاغل 2 در دو شهرستان شهرکرد و بروجن، گفت: همه‌ی شهرستان‌ها قرمز است و محدودیت‌های گروه مشاغل 3 و 4 شامل کل استان می‌شود و به مدت دو هفته جاری هستند.
وی با اشاره به محدودیت گروه مشاغل 3، تصریح کرد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ایی، زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، مهدکودک‌ها، استخرها، تئاترها، مساجد و مصلی، دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و همینطور برگزاری آزمون‌های حضوری جزو محدودیت‌های گروه مشاغل 3 است.
شیرانی با اشاره به محدودیت گروه شغلی4، بیان کرد: این گروه شامل مراسم‌های اجتماعی و فرهنگی است که مراسم جشن و سوگواری، برگزاری مراسم مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشیِ ورزش‌های پر برخورد، کافه، قهوه‌خانه مراکز عرضه‌ دخانی، باغ وحش و شهربازی، مراکز تفریحی آبی و استخرها، باشگاه‌های ورزشی سالنی و مدارس شبانه روزی در گروه محدودیت مشاغل 4 هستند که گروه 3 و 4 در کل استان تعطیل هستند.
شیرانی با اشاره به لغو محدودیت گروه مشاغل 2 برای شهرستان شهرکرد و بروجن، خاطرنشان کرد: پاساژها، مراکز خرید و فروش موارد غیر غذایی، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، زیارتگاه‌ها، کاهش زمان کاری شرکت‌ها و انجام دورکاری، آبمیوه‌گیری، مراکزطبخ غذا با پذیرش مشتری، قنادی و خشکبار، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، بازار فروش خودرو، شماره‌گذاری، مشاورین املاک، فرش و موکت، اسباب بازی فروشی‌ها، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ، آتلیه و عکاسی، پرده فروشی، مبلمان، کیف و کفش، لوازم والتحریر و خرازی، کادویی، تزئینات داخلی، خیاطی و فروش پوشاک و پارچه از امروز این گروه‌ها تعطیل نیستند.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: این‌ها شاید عامل 20 تا 30 درصد عامل شیوع بیماری هستند، نکته مهم‌تر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط خود افراد است، ویروس وارد چرخه خانوادگی شده است، رفت و آمدها حتی‌الامکان در مکان رو باز باشد و فاصله فیزیکی و ماسک زدن، رعایت شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد