hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سامانه رانندگان پرخطر در قم تدوین شد

سامانه رانندگان پرخطر در قم تدوین شد

مدیرکل سهامی بیمه ایران استان قم گفت: سامانه رانندگان پرخطر از سوی بیمه ایران طراحی شده که درحال بروز رسانی است و پس از تکمیل در اختیار ناجا قرار می گیرد.


به گزارش رویداد ایران_قم، علی قطبی راوندی در نشست خبری که در دفتر بیمه ایران برگزار شد، از پرداخت رقم بالای بیمه برای خسارت در بخش تصادفات خودرویی خبرداد و اظهار کرد: در این راستا سامانه بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر طراحی شده که در حال تدوین نهایی و بروز رسانی است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه اطلاعات رانندگان پرخطر و حادثه آفرین مشخص شده و در اختیار نیروی انتظامی قرار می گیرد، تصریح کرد: سامانه دیگری نیز با مشارکت دستگاه های متولی برای جلوگیری از کلاه برداری و صحنه سازی تصادفات در قم طراحی شده است.

مدیرکل سهامی بیمه ایران استان قم با اشاره به حق بیمه دریافت شده در سال گذشته از سوی بیمه ایران در قم، تصریح کرد: سال گذشته 148 میلیارد تومان حق بیمه از سوی بیمه ایران در قم دریافت شد. همچنین117 میلیارد تومان از این مبلغ به عنوان خسارت پرداخت شد که 104 میلیارد تومان آن به خسارت های اتومبیل مربوط می شد.

وی از صدور 801 فقره بیمه از سوی بیمه ایران در سال 98 در قم خبر داد و اضافه کرد: در این سال 28 هزار فقره پرونده پرداخت خسارت  در قم تشکیل شد.

قطبی راوندی به دریافت 96 میلیارد تومان حق بیمه در 6 ماه نخست سال جاری در قم اشاره و بیان کرد: 56 میلیارد تومان خسارت در این مدت زمان پرداخت شد که از این میزان 37 میلیارد تومان به خسارت خودروها ارتباط داشت.

وی همچنین بیمه نامه های صادر شده در 6 ماه نخست سال جاری در قم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: 419 هزار فقره بیمه نامه در این مدت در قم صادر و 9 هزار و 700 پرونده خسارت نیز تشکیل شده است.

مدیرکل سهامی بیمه ایران استان قم با اشاره به اینکه حق بیمه استان قم در سال جاری با رشد 41 درصدی مواجه شده است، تصریح کرد: در سال جاری برای 5 فرد بیمه شده در قم خسارت های بیش از یک میلیارد تومان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه دیه یک انسال کامل 330 میلیون تومان است، عنوان کرد: گاهی اوقات به دلیل شدت خسارت و جرح بدنی که شخص پیدا کرده است براساس قانون بیش از یک دیه به وی تعلق می گیرد.

قطبی شمار فوتی های ناشی از تصادفات را در قم مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سال گذشته از 395 نفر فوتی تصادفات رانندگی قم، 195  نفر فوتی معادل 65درصد خسارت‌ها را بیمه ایران متحمل شده که 42 نفر از آنها از عابران پیاده بودند.

وی با عنوان اینکه اکثر تصادفات در قم در حاشیه آزاد راه ها و بزرگ راه ها رخ می دهد، تصریح کرد: اصلاح نقاط کور و حادثه‌خیز می‌تواند آمار فوتی و تصادفات را در قم کاهش دهد.

مدیرکل سهامی بیمه ایران استان قم افزود: بلوار مرجعیت قم  در سال 98بیشترین میزان تصادفات و فوتی‌ها را داشت که با اصلاح نقاط حادثه‌خیز آن امسال میزان تصادفات در آن بشدت کاهش‌یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری نرخ مسکن و خودرو افزایش داشته است، بیان کرد: مالکان باید مابه‌التفاوت حق بیمه خود را تکمیل کنند تا در بروز سانحه بیمه بتواند خسارت کامل دریافت کنند.

قطبی راوندی در بخش پایانی سخنان خویش از طرح بزرگ تحت پوشش قرار دادن تمام منازل مسکونی استان در برابر آتش‌سوزی با همکاری استانداری قم خبر داد و گفت: آتش سوزی مجتمع سحر نشان داد تنها شماری از واحدهای مسکونی بیمه بودند و از 70 خودرویی که در پارکینگ بود فقط 10 خودرو بیمه داشتند و خسارات فراوانی را برجای گذاشت.


 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد