hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > راهی جز تعطیلی نداریم/تجمع مرگ در اغذیه فروشی‌ها

راهی جز تعطیلی نداریم/تجمع مرگ در اغذیه فروشی‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تصریح بر اینکه راهی جز تعطیلی نداریم، گفت: اگرچه فارس جزو بهترین استان‌ها در مدیریت این بیماری است اما رعایت نکردن مسائل بهداشتی طی هفته‌های گذشته موجب شده تا شاهد موارد درگیری به صورت ابتلای جمعی باشیم.
مهرزاد لطفی بعدازظهر شنبه ١٠ آبان در ستاد استانی مدیریت کرونای فارس، با تاکید براینکه آمارها نشان از وضعیت نه چندان خوب شیوع این بیماری‌ست، گفت: در حالی که طی ماه‌های گذشته تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در فارس کمتر از ١٠ مورد در روز بود، شاهد تغییر شرایط و افزایش شدید موارد فوت هستیم به طوریکه طی ۲۴ ساعت اخیر ٢٤ مورد مرگ در فارس ثبت شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه ٥٠ درصد از مجموع تست‌های روزانه کووید ١٩ در فارس مثبت می‌شود، عنوان کرد: ١٠ درصد از تست‌های کشور در فارس انجام می‌شود.
لطفی با اشاره به وجود ١٤ آزمایشگاه انجام تست در فارس، اعلام کرد که ١.٨ مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور مربوط به فارس است.
او همچنین اعلام کرد که روزانه حدود ٢ هزار بیمار در مراکز ١٦ ساعته استان فارس تست می‌دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: روزانه حدود ٣٠٠ بیمار در فارس بستری می‌شوند اما خروجی بیمارستان‌ها روزانه١٠٠ تا ١٥٠ بیمار است.
لطفی با اشاره به اضافه شدن ٣٠٠ تخت به مجموع تخت‌های کرونایی فارس، بیان کرد: اکنون ١٢٨٠ تخت عادی و ٢٣٠ آی سی یو داریم.
او با بیان اینکه تمام شهرستان‌های فارس دارای تخت ویژه هستند، گفت: هم‌اینک وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌های مرودشت، آباده، کازرون، نورآباد، بوانات، داراب، پاسارگاد و فیروز اباد از وضعیت بدی برخوردار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: در حال حاضر ١٣٩٠ بیمار بستری در بیمارستان‌های فارس داریم و تمام تخت‌ها پر هستند.
لطفی با اشاره به افزایش مرگ و میرها در سنین ٣٠ تا ٤٠ سال در فارس، گفت: تاکنون٣٢٠٠ پرستار و کادر درمان درگیر این بیماری شده‌اند.
او همچنین افزود: نیرو در بیمارستان‌ها نداریم، همه پرسنل خسته هستند یا درگیر این بیماری شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خطاب به مسئولان و شهروندان گفت: همکاری مردم خوب نیست، تجمع در اغذیه فروشی‌ها، تجمع مرگ است؛ بگذارید توان و انرژی کادر درمان بازگردد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد