hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فوت ۷ بیمار کرونایی در اردبیل/ ۷۱ بیمار جدید در مراکز درمانی اردبیل بستری شدند

فوت ۷ بیمار کرونایی در اردبیل/ ۷۱ بیمار جدید در مراکز درمانی اردبیل بستری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل فوت شده اند.
شهرام حبیب زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۱ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۵۱ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
او با ابراز تأسف از فوت ۷ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل، افزود: در حال حاضر تعداد ۳۶۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۳ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بهبودی ۷ هزار و ۸۴۲ بیمار کرونایی تاکنون خبر داد و گفت: در طول دوران شیوع کرونا تعداد ۷۴۲ نفر از هم استانی‌ها به خاطر ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده و تعداد ۹ هزار و ۹ نفر در این ایام در بیمارستان‌ها بستری شدند.
حبیب زاده چهار اصل رعایت فاصله اجتماعی به میزان ۱/۵ متر، شستن دست‌ها، زدن ماسک و دوری از ازدحام و تجمع را تنها راه مقابله با این بیماری دانست و تاکید کرد: با رعایت این اصول چهارگانه میزان ابتلاء به بیماری ۹۰ درصد کاهش می‌یابد.
او با اشاره به اینکه شهر‌های اردبیل و مشگین شهر در وضعیت قرمز بوده و شهرستان پارس آباد در حال ورود به وضعیت قرمز است، عنوان کرد: متأسفانه با سرد شدن هوا در استان و نبود جریان هوا و تهویه مناسب در منازل و اماکن عمومی، احتمال ابتلاء به بیماری افزایش خواهد یافت؛ بنابراین لازم است به طور جدی از دورهمی‌های خانوادگی خودداری کرده و زنجیره انتشار این ویروس را قطع کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد