hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > سعید آذری: من تنها چهره منتقد در باشگاه نسبت به عملکرد فدراسیون بودم

سعید آذری: من تنها چهره منتقد در باشگاه نسبت به عملکرد فدراسیون بودم

مدیرعامل فولاد در خصوص محرومیت خود و اتفاقات اخیر در فوتبال ایران صحبت کرد.
 سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با اعلام کمیته اخلاق از هرگونه فعالیت ورزشی محروم شد. سعید آذری در خصوص این محرومیت به خبرنگار ما گفت: روز شنبه نامه ای از طرف دبیر کل فدراسیون فوتبال به باشگاه فولاد خوزستان ابلاغ شد که در آن از من خواسته شد که روز دوشنبه ساعت ۱۵ برای ارائه‌ای برخی از توضیحات در کمیته اخلاق حضور پیدا کنم. چون من روز دوشنبه در اهواز جلسه داشتم نمی‌توانستم در کمیته اخلاق حضور پیدا کنم به همین دلیل با عزیزانی که در کمیته اخلاق حضور داشتند از جمله دبیر این کمیته تماس گرفتم تا صحبت کنیم اما موفق نشدیم، در نهایت با آقای شرکتی یکی از اعضای کمیته اخلاق ارتباط برقرار کردیم. ایشان عرض کردن بگذارید پرونده را بررسی کنم، من به ایشان اعلام کردم موضوع مصاحبه علیه فدراسیون فوتبال است. ایشان پرونده را که باز کردند خندیدن و گفتند گویا شما خودتان می‌دانید داستان از چه قرار است. گفتند شما در تابستان مصاحبه کردید و گفته‌اید اوضاع فدراسیون بعد از رفتن مهدی تاج بی سروسامان شده است و شما مسائلی را در خصوص ویلموتس مطرح کردید که از نظر مدیران فدراسیون این سخنان تشویش اذهان عمومی است. من اعلام کردم اگر این حرف‌ها را تشویش اذهان عمومی می‌دانید من لایحه خود را تنظیم کنم و برای شما بفرستم. وقتی روز بعد خواستم لایحه را بفرستیم آقای شرکتی اعلام کرد تو موضوع دیگه به پرونده شما اضافه کرده‌اند. یک اینکه چرا شما گفته اید آقای اصفهانیان چرا به فدراسیون برگشته است و دو اینکه شما گفته اید مگر متولیان فوتبال مرده‌اند که مردم جلوی مجلس جمع می‌شوند. 
وی ادامه داد: تا ما به دنبال جمع کردن مستندات و ارائه لایحه بودیم به یک باره خبری روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال آمد که آذری با استناد به ماده ۲۳ و ۶۵ کمیته اخلاق محروم شده است. در یکی از این ماده ها آمده تصمیم گیری در سطح بالا و در سطح سطوح تصمیم گیری فدراسیون فوتبال است، در بعدی نیز آمده اقدامات در مواقع فوری در صورتی که هیچ کدام از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال حضور نداشته باشند برعهده کمیته اخلاق است. صرفا نحوه تصمیم گیری را اعلام کردند نه علت را.
وی توضیح داد: چون شما می‌دانید تنها چهره منتقد در سطح باشگاه نسبت به عملکرد فدراسیون که حقیقت را می گفت، چه در نگارش اساسنامه و چه برگزاری مسابقات در بحران کرونا پ همچنین در ارتباط با پرونده ویلموتس، این برخورد افکار خوبی را در ذهن اهالی فوتبال در نزدیکی ایام انتخاب فدراسیون ایجاد نمی‌کند و این عمل خود تشویش اذهان عمومی می‌کند. ان‌شالله به زودی یک لایحه حقوقی پر و پیمان با رعایت همه موازین نوشته و ارسال خواهیم کرد.
وی در خصوص حمایت اهالی فوتبال از خود گفت : من از تک تک اهالی و هواداران فوتبال از کسانی که از زمانی که این حکم اعلام شد از من حمایت کردند سپاس گذارم. این رای وقتی صادر شد باز خورده‌ای مثبتی در حمایت از من وجود داشت به خوبی نشان داد که ما راه خود را درست رفته ایم.
آذری در خصوص ادامه فعالیت فولادی‌ها در فصل نقل و انتقالات گفت: ما هنوز پیگیر انجام بازی‌های دوستانه خود هستیم. ممکن است در ادامه آقای نکونام به این نتیجه برسد که برای تقویت تیم نیاز به بازیکن جدیدی دارد. اگر این اتفاق رخ دهد به احتمال فراوان ۲ یا ۳ بازیکن دیگر به خدمت بگیریم. 
مدیرعامل فولاد خوزستان در خصوص وضعیت این تیم پیش از شروع فصل جدید و حضور در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: ما تنها چیزی که به آن فکر میکنیم ادامه برنامه‌ای سه ساله خود هستیم تا بتوانیم در این مسیر به درستی قدم برداریم. اینکه لیگ بیستم را با جایگاه سوم شروع میکنیم برای ما جای امیدواری دارد چرا که هر جایگاه به دست آوردن آن سخت و حفظ آن سخت تر است و از همه این اتفاقات سخت ارتقا دادن این جایگاه می‌باشد. مجموعه ما خود را یک مجموعه پرتلاش نشان داده و مطمئنا برای رقم زدن روزهای بهتر بیشتر تلاش خواهیم کرد.
وی در مورد قهرمانی فولاد در لیگ بیستم افزود: به قول پهلوان صادق بلورفروش آدم روی یک پوست خیار نیز به زمین می‌خورد.اینکه من از الان بگویم فولاد مدعی قهرمانی است و فشار روانی روی تیم و بازیکنان بگذارم  اشتباه است. تمامی تیم‌های حاضر در لیگ برتر مدعی قهرمانی هستند.  من می‌خواهم بگویم فولاد دقیقا به دنبال ادامه راه پارسال است  و تمام تلاش ما این است به تمامی اهداف استراتژیک خود که تعیین کرده ایم برسیم. من تنها قولی که می‌توانم بدهم این است که تمام تلاش خود را برای موفقیت فولاد انجام خواهیم داد. 
آذری در مورد حضور فولاد در آسیا بیان کرد: اجازه دهید بازی‌های پلی آف آسیا قرعه کشی شود. چون تیم‌های که در این مرحله حضور دارند با توجه به اینکه عربستان یک سهیمه دارد و قطر ۲ سهیمه و ایران نیز ۲ سهیمه دارد. این تیم‌ها، تیم‌های ساده و کوچکی نیستند. قاعدتا مسابقات پلی آف تک حذفی مسابقات نفس‌گیری است. خود من در ذوب آهن تجربه حضور در این مسابقات را داشته‌ایم، با علیرضا منصوریان اول الکویت را شکست دادیم و بعد از آن با شکست الغرافه در قطر موفق به صعود به دور گروهی شدیم. به نظر من این مرحله از مرحله گروهی مسابقات سخت تر است. اجازه بدهید قرعه کشی انجام شود تا تمام انرژی خود را در این مسابقات بگذاریم.
مدیرعامل فولاد خوزستان در خصوص حمایت اهالی فوتبال از خود و مدیریت فوتبال ایران عنوان کرد: من فکر میکنم این محبت هواداران و جامعه فوتبالی به من است که از آنها تشکر میکنم. ولی در فوتبال مدیران شایسته فراوانی وجود دارند که می‌توانند به فوتبال ایران خدمت بکنند. بالاخره اگر انتخاب‌های ما با دقت بیشتری صورت بگیرد فکر میکنم تاثیر گذار تر باشد. اگر خیلی از بچه‌های که رشته تربیت بندی و علوم ورزشی تحصیل می‌کنند و سوابق مدیریت دارند و تجارب گرانبهایی در این زمینه دارند، به ویژه اگر به صورت تخصصی فوتبال بازی کرده باشند در راس باشگاه‌ها قرار بگیرند من مطمئنم چهر‌های شایسته ای در مدیریت باشگاه‌ها حضور پیدا خواهند کرد. امیدوارم برای مدیریت باشگاه‌ها شرایط درست و عملی بگذاریم تا هرکسی نتواند به این عرصه ورود پیدا بکند. 
وی ادامه داد: هر چقدر یک باشگاه بزرگ‌تر باشد مدیریت آن سخت تر خواهد بود و انتظار بالا تر است. اما ورزشی بودن یک مدیر می‌تواند شرط لازم باشد اما کافی نیست. همه قهرمان‌های که سابقه ورزشی دارند و دارای مدرک ورزشی هستند می‌توانند در پروسه تربیت مدیر ورزشی حضور داشته باشند. من از سال ۱۳۶۰ قهرمان شدم و از این سال تا سال ۱۳۷۷ در این عرصه حضور داشتم. همینطور ادامه پیدا کرده و بعد در حوزه ورزش وقتی استخدام شدم ابتدا متصدی ورزشگاه شدم. بحث آموزش تجربی و آموزش آکادمیک باید در کنار یکدیگر باشد. اینگونه نیست که یک شخص یک شب تبدیل به مدیر شود. امیدوارم هر روز شاهد ظهور و بروز این افراد در ورزش و فوتبال کشورمان باشیم تا بتوانند بیاند در جایگاهی که حق آنها است و یک سری افراد غیر ورزشی مدعی تر از ما نیز هستندآن را تصاحب کردند ‌به فوتبال خدمت کنند.
آذری با توجه به تجربه مدیریت خود در ذوب‌آهن و فولاد در خصوص اینکه اگر پیشنهادی از سرخابی‌های پایتخت داشته باشد در این دو تیم مشغول به کار خواهد شد اظهار کرد: من اصلا به این موضوع فکر نکرده ام و اجازه دهید تا زمانش برسد تا تصمیم گیری کنم. من این فصل از سپاهان تیم شهر خودم و  از استقلال، اما فعلا افتخار میکنم که در فولاد در کنار مردم شریف خوزستان کار میکنم. به هر حال من پرورش یافته باشگاه ذوب‌آهن هستم و به آن می‌بالم. از طرفی از هواداران سپاهان که بعد از مطرح شدن نام من برای مدیرعاملی این تیم در همه جا از جمله صفحه شخصی من به بنده لطف داشتند تشکر میکنم. 
همچنین من قدردان لطف همیشگی هواداران استقلال و پرسپولیس نیز هستم و این افتخاریست که بتوانم به آنها خدمت کنم اما بگذارید تا وقتش برسد آن زمان تصمیم میگیریم در استقلال کار کنم با پرسپولیس.
وی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندید نشده است بیان داشت: من به این موضوع چند بار فکر کرده‌ام. ولی باید دید شرایط حال حاضر برای حضور در فدراسیون فوتبال ابتدا چگونه است. زیرا شما باید ببنید در یک جامعه، حالا چه جامعه اقتصادی، ورزشی یا صنعتی برای کاندید شدن در یک سمت پذیرش دارید یا نه؟ این پذیرش یک جا به صورت عام است. مثلا همه جامعه فوتبالی اعتقاد داشته باشند این فرد می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند. ولی شما باید ببیند جامعه خاص فوتبال هم شما می‌پذیرند. از همه مهم تر شما ابتدا خود باید ببینید می‌توانید کمک کنید و کاری انجام دهید و آیا شرایط برای حضور شما محیا است؟ با توجه به اینکه اعلام کردم جایگاه ریاست فدراسیون متعلق به فوتبالی‌ها است. اگر به این تحلیل برسم که می‌توانم در جایی قرار بگیرم که بتوانم به تمام فوتبال ایران و باشگاه‌های مختلف خدمت بکنم یقینا این کار را خواهم کرد و کاندید می‌شوم.
مدیرعامل سابق ذوب‌آهن درباره حواشی ایجاد شده بین رشید مظاهری و باشگاه تراکتور با توجه به شناختی که از سنگربان استقلال دارد گفت: من در این خصوص نمی‌توانم نظری بدهم چرا که اطلاعی از موضوع ندارم. اما می‌دانم شاگردان مکتب ذوب‌آهن در حفظ سجایای اخلاقی همیشه پیش گام بوده‌اند که نمونه بارز آن قاسم حدادی فر است که ما به او افتخار میکنیم.
آذری در انتها درخصوص انتقال جنجالی رضا شکاری به تراکتور و پرونده وی بیان کرد:  این قضیه هنوز  در cas دارد دنبال می‌شود و مختومه نشده است.۲۳ اکتبر که ۱۳ مهر می‌شد قرار بود جلسه ای تشکیل شود. ظاهرا با درخواست وکیل ایتالیایی پرونده که مبتلا به ویروس کرونا شده بود این جلسه به ۱۴ نوامبر موکول شده است. و امیدوار هستم رای صادر شود که حق به حق دار برسد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد