hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شانزدهمین جلسه عصرانه های کار آفرینی برگزار شد

شانزدهمین جلسه عصرانه های کار آفرینی برگزار شد

شانزدهمین جلسه عصرانه های کار آفرینی اداره معین اقتصادی شهرداری مشهد برگزار گردید.


مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-در ابتدای جلسه رضا منفرد مسئول روابط‌ عمومی اداره‌کل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری مشهد ضمن توضیح در خصوص اهداف برگزاری این جلسه گفت: این جلسات به منظور گفتمان سازی در حوزه کسب و کار، ارائه گزارش فعالیت های معین اقتصادی شهرداری مشهد و معرفی کارآفرینان برتر با حضور اصحاب رسانه و بعضاً میهمان و جلسه پرسش و پاسخ با میهمان برگزار می گردد.

در ادامه جلسه لبافی به عنوان مهمان این جلسه به سوال حاضرین در خصوص مثلت توسعه اقتصادی، اهداف و تحقق آن پاسخ داد و گفت:

با توجه به وضعیت کنونی کشور  مشکلات موجود بر سر راه صادرات بخش خصوصی و برگشت پول، کشور با کمبود منابع ارزی مواجه شده است و تنها راه اساسی، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و این مدل در همین چهار و چوب و مردمی کردن اقتصاد راه اندازی شده که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

وی در ادامه افزود: مدل مثلث توسعه اقتصادی توسط رزم حسینی استاندار سابق با نقشه راه ۶ گام و ۴۰ برنامه عملیاتی تهیه شده که شامل مراحل آموزش، تسهیل گری، اجرا و نظارت می باشد، در این خصوص سامانه ای نیز راه اندازی شده که اطلاعات معین ها پس از راستی آزمایی و کارشناسی های مختلف در آن ثبت می شود.

لبافی در ادامه عنوان کرد: این مدل بدون سرمایه دولتی، تحکم و کاملا داوطلبانه  در چهارچوب احیای مسئولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی در قبال استفاده از منابع هر منطقه و توانمند سازی مردم آن منطقه اجرا میگردد، هر بنگاه اقتصادی در قبال استفاده از زمین، منابع طبیعی، انرژی و همچنین محیط زیست محل تولید خود باید به ایفای نقش در قبال اهالی منطقه بپردازد و با توانمندسازی و بهره‌مند کردن مردم به پایداری خود نیز کمک نماید.

وی گفت: در حال حاضر استان خراسان رضوی به عنوان الگوی اجرای این مدل، در حال فعالیت می باشد و بیشتر در راستای اقتصاد روستایی و توانمند سازی مردم روستا و افزایش درآمد سبد خانواده های روستایی گام برمی دارد.

لبافی با اشاره به حضور آقای رزم حسینی در وزارت صمت اظهار امیدواری کرد که این مدل در زیر مجموعه ایشان که ۵۰ درصد اقتصاد کشور را مدیریت می نماید دنبال و به طرحی ملی بدل خواهد شد و مسئولیت پذیری اجتماعی در زیر مجموعه وزارت صمت نهادینه می شود.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در جواب سوالی در زمینه اضافه شدن نهاد ها و شرکت های دولتی به این مدل گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۷۱ معین اقتصادی استان ۹۵ درصد در بخش خصوصی فعال هستند و کمتر از بخش دولتی به این طرح پیوسته اند زیرا در بخش دولتی دچار معضلات اداری هستند.

لبافی با اشاره به عدم ایجاد کسب و کار در روستاها در گذشته افزود: دولت ها در سالیان اخیر در روستا خدمات ارزنده ای از قبیل: برق رسانی، لوله کشی آب، گاز و آسفالت انجام داده است اما به دلیل عدم وجود کسب و کار در روستا میزان مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ گسترش یافته است، این مدل به دنبال توانمند سازی مردم روستا و جلوگیری از مهاجرت آنها است.

در ادامه جلسه ناصر فهیمی رییس اداره معین اقتصادی شهرداری مشهد به ارائه فعالیت های این معین پرداخت و گفت: علاوه بر ایجاد اداره معین اقتصادی در شهرداری در تمامی معاونت ها و مناطق هم نماینده ای از معین اقتصادی حضور دارند که رابط اداره با مناطق و معاونت ها هستند.

وی افزود: اقدامات مثبتی در زمینه اشتغال و کارآفرینی در حوزه‌های مختلف صورت پذیرفته و در حال ایجاد کارگروه ارزش آفرینی و اشتغال هستیم.

در پایان جلسه لبافی از مسئولان شهرداری خواست با توجه به اینکه شهرداری مهم ترین و یکی از بزرگترین ترین معین های مشهد می باشد، توجه بیشتری به توانمند سازی مردم پیرامونی خود داشته باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد