hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فروش غیربهداشتی مرغ‌ ‌در چابهار/ سرمایه‌گذار پروژه ساماندهی بلاتکلیف است

فروش غیربهداشتی مرغ‌ ‌در چابهار/ سرمایه‌گذار پروژه ساماندهی بلاتکلیف است

- ده‌ها مرکز فروش مرغ زنده در شهر چابهار به شیوه‌ای غیربهداشتی خرید و فروش می‌کنند و این در حالی است که طرح سرمایه‌گذار پروژه ساماندهی از سوی شهرداری بلاتکلیف مانده است.

 یکی از ذائقههای اصلی مردم بلوچستان خرید مرغ زنده است؛ به همین دلیل در شهرهای بلوچستان تعداد زیادی مغازه‌های عرضه مرغ زنده می‌بینید.

شیوه خرید و فروش مرغ زنده، شیوه‌ای مرسوم برای مردم بلوچ است اما در شهر چابهار تبدیل به یک معضل شده است؛ مراکز عرضه مرغ زنده معمولاً در حاشیه شهرها در قالب بازارچه به صورت تجمیع شده و متمرکز کار می‌کنند اما در شهر چابهار به صورت کاملاً پراکنده در محله‌ها به صورتی غیربهداشتی آن‌ هم در شرایط فعلی با وجود شیوع کرونا ویروس و لزوم رعایت بیش‌ از بیش موارد بهداشتی، خرید و فروش می‌کنند.

در سال 94 برای ساماندهی این مرغ فروشی‌ها طرحی در فرمانداری و شهرداری چابهار تدوین شده و یک سرمایه‌گذار برای اجرای طرح فراخوانده شده است.


حیدر جودا سرمایه‌گذار پروژه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: بعد از فراخوان کار شروع و زمین به مدت 15 سال از سوی شهرداری به من تحویل شد و من در سال 95 حدود 900 میلیون تومان برای ساخت بازارچه سرمایه‌گذاری کردم.

وی می‌افزاید: قرار شد تمام 30 مرغ‌فروشی داخل شهر جمع و به بازارچه منتقل شوند؛ در بازارچه 6 غرفه اتحادیه مرغ‌داران و بقیه برای مرغ فروشی‌های خرد تعبیه شد؛ همچنین برای تسهیل خرید و فروش مردم منطقه، پیک موتوری هم برای بازارچه راه‌اندازی شد.

جودا تصریح کرد: در حالی که بازارچه کاملاً آماده بهره‌برداری بود متاسفانه بعداً اعلام شد بازارچه در طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی است و باید جمع شده و محل دیگری از شهر احداث شود.

سرمایه‌گذار پروژه ساماندهی مرغ‌فروشی‌های چابهار می‌گوید: دو سال است بازاچه مجهز رها شده و شهرداری هم پاسخ مناسب و منطقی به ما نمی‌دهد؛ در حالی که همچنان مرغ‌فروشی‌ها به شکلی غیربهداشتی در گوشه کنار شهر فعالیت دارند.

شهردار: جانمایی پروژه باید تغییر کند

یونس حقانی شهردار چابهار با اذعان به مشکل و معضل مرغ ‌فروشی‌های شهر، می‌گوید: دو معضل اصلی شهر چابهار حاشیه‌نشینی و مرغ‌فروشی به صورت زنده است و قطعاً مرغ فروشی‌ها باید ساماندهی شوند.

وی در گفت‌وگو با تسنیم می‌افزاید: متاسفانه جانمایی سرمایه‌گذار پروژه در طرح بازآفرینی 34 هکتار از ارضی در مناطق حاشیه‌نشین «مرادآباد و میرآباد» است و باید تغییر مکان پیدا کند.

شهردار چابهار تصریح می‌کند: به سرمایه‌گذار اعلام کردیم حاضریم تمام خسارت را جبران کنیم و در هر نقطه از شهر که می‌خواهد برای کار به وی زمین اهدا کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا از ابتلا به سرمایه‌گذار اجازه داده شده در طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی بازارچه مرغ بسازد، می‌گوید: توافق کتبی میان سرمایه‌گذار و شهردار وقت امضا نشده و  صرفاً شفاهی به وی اعلام شده است.

سرمایه‌گذار پروژه اما در پاسخ مطالب مطرح شده توسط شهردار، می‌گوید: تمامی مدارک لازم و مستندات و نامه‌ها مبنی بر بلامانع بودن ساخت بازاچه مرغ در محل فعلی موجود است و مهم‌ترین دلیل این ادعا همان زمینی ‌است که از سوی شهرداری در اختیار من قرار گرفته است. علاوه بر این حالا که طرح اجرا شده نمی‌توانم از آن نقل مکان کنم چرا که ساعت‌ها و روزها کار و سرمایه‌ برای ساخت آن صرف شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد