hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بیمه سلامت نقش به سزایی در نظام سلامت جامعه ایفا میکند

بیمه سلامت نقش به سزایی در نظام سلامت جامعه ایفا میکند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان البرز به مناسبت فرا رسیدن هفته بیمه سلامت هم اندیشی مدیر کل با اصحاب رسانه در سالن همایشهای اداره کل برگزار گردید.

در این جلسه دکتر سعید جوانشیر ضمن گرامیداشت هفته بیمه سلامت و تبریک این هفته به کلیه بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان و تمامی موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد، اظهار داشت، سوم آبان ماه سالروز تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی که در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی انجام شد یکی از اقدامات بسیار ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مردم ایران اسلامی است.

جوانشیر با بیان اینکه اکنون سازمان بیمه سلامت ایران که نامش را وامدار بند ب ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم می باشد با تحت پوشش قرار دادن قریب ۴۱ میلیون نفر (تقریبا نیمی از مردم کشور) به عنوان بزرگترین سازمان بیمه پایه درمان کشورنقش به سزایی در نظام سلامت جامعه ایفا می کند که 85 درصد بیمه شدگان سازمان رایگان می باشد.

جوانشیر اظهار داشت: تعداد افرا دتحت پوشش بیمه سلامت استان توسط این اداره کل 346هزار و 850 نفر می باشد که از این تعداد 1603 نفر اتباع خارجی ساکن این استان می باشند و همچنین اخذ حق بیمه از موسسات بیمه گذار متوسط در ماه 100 میلیارد ریال و میانگین هزینه درمان درماه 200 میلیارد ریال می باشد.

دکتر جوانشیر افزود: میانگین هزینه مراکز دولتی دانشگاهی در ماه 115 میلیارد ریال و غیردولتی 84 میلیارد ریال و میانگین بار مراجعه سرپایی 105 هزار و میانگین بارمراجعه بستری در ماه حدود 5 هزار پرونده است.

سعید جوانشیر در خصوص بیماران کرونا بیان کرد: در تعهد قرار گرفتن 96 تخت ویژه اضافه شده بیمارستانهای دانشگاهی جهت بیماران کرونا و اضافه شدن سی تی اسکن، آزمایش PCRو آزمایشات مربوطه .

مدیر کل بیمه سلامت الکترونیکی شدن اسناد پزشکی در بیمارستان های دولتی بمنظور سرعت و سهولت دسترسی به آمار و اطلاعات را از اقدامات بیمه سلامت برشمرد. همچنین استحقاق سنجی و تحت پوشش قرار گرفتن زندانیان و خانواده آنان و معتادان و برقراری آزمون وسع و همچنین تحت پوشش قراردادن مددجویان کمیته امداد و اتباع را سایر اقدامات بیمه سلامت بیان کرد.

در پایان مدیر کل بیمه سلامت بیان داشت : بی شک نامگذاری  3 الی ۹ آبان به نام هفته بیمه سلامت فرصت مغتنمی است تا اهمیت و جایگاه بسیار مهم بیمه سلامت و نقش آن در تحقق توسعه پایدار و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرائی با استفاده از برنامه ریزی های منسجم و کلان بیان گردد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد