hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > صالح نیا: بودجه دوومیدانی کافی نیست، حدادی اسپانسر بگیرد/ چ

صالح نیا: بودجه دوومیدانی کافی نیست، حدادی اسپانسر بگیرد/ چ

پیشکسوت دوومیدانی می‌گوید بودجه‌ای که به فدراسیون دوومیدانی اختصاص داده می‌شود جوابگوی نیازهای این ورزش نیست.
ولی‌الله صالح‌نیا، در مورد وضعیت دوومیدانی به ایسنا گفت: آقای مبینی در دوره سرپرستی زحمت زیادی کشید، مسابقاتی که در تقویم بود را برگزار کرد و تجلیل از پیشکسوتان را در دستور کار قرار داد که با توجه به شیوع کرونا بیش از این هم توقع نبود. ورزشکاران دوومیدانی چون کارشان انفرادی است و می‌توانند به دور از جمع، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند امکان تمرین دارند و امیدوارم که با نظم و انضباطی که از این به بعد توسط فدراسیون آقای صیامی اتفاق می‌افتد، دوومیدانی شکل و شمایل خوبی پیدا کند و در عرصه‌های بین المللی خوب ظاهر شود.
او در ادامه افزود: با توجه به شرایط شیوع کرونا و لغو خیلی از برنامه‌ها، مسابقات خوبی برگزار شد. فصل مسابقات تقریبا از شهریور به بعد تمام شده و ورزشکاران به دوره آماده‌سازی برای مسابقات داخل سالن وارد می‌شوند.
این پیشکسوت در مورد بودجه فدراسیون دوومیدانی گفت: فدراسیون‌های ما نیمه حرفه‌ای و تا حدودی آماتور هستند، بنابراین توان تامین بودجه‌ خود و تقسیم آن بین ورزشکاران را ندارند. بودجه فعلی باید در بخش آموزش، برگزاری مسابقات و بخش‌های سخت‌افزاری و امکانات صرف شود. در واقع این بودجه باید به هیات‌های ذی نفع پرداخت شود تا آنها شرایط لازم برای قهرمانان و ورزشکاران را به وجود بیاورند. با این حال کافی هم نیست.
مربی بدنساز سابق تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال در این مورد افزود: بودجه‌  فدراسیون‌های سازنده‌ای مثل دوومیدانی که درآمدی از سمت تماشاگر و اسپانسر ندارد، کافی نیست. در واقع مبلغی نیست که اسمش را عادلانه بگذاریم و باید از طریق وزارت ورزش به هیات‌ها تزریق شود چون این هیات‌ها عصای دست فدراسیون هستند  و هرچه پربارتر باشند، علاقه مندان دوومیدانی بیشتر و ورزشکاران و استعدادها مطرح تر می‌شوند. از طرفی دیگر گاهی اسپانسرهایی که در مسابقات شرکت و  قهرمانان را حمایت می‌کنند اما در همین زمینه هم خیلی عقب هستیم چون ورزشکاران مبلغ بسیار کمی دریافت می‌کنند که حتی هزینه یک یا دو ماه زندگی آنها هم تامین نمی‌شود.  

صالح‌نیا در مورد اختصاص بخش قابل توجهی از بودجه کم فدراسیون به احسان حدادی گفت: حدادی اگر بخواهد در حد و اندازه المپیک لندن، در بازی‌های توکیو ظاهر شود، هزینه می‌خواهد اما معتقدم تمام این مسائل باید اینجا ختم شود که اسپانسرهای قوی این ورزشکار را حمایت و کمک کنند چون اگر قرار باشد بودجه فدراسیون اینگونه هزینه شود به زیربنا نمی‌رسیم و یک، دو یا نهایت ۱۰ نفر حمایت می‌شوند پس بقیه استعدادها و علاقه مندان چه می‌شوند؟
این‌ پیشکسوت به استعدادیابی در دوومیدانی اشاره و بیان کرد: مدتی است که در ورزش از استعدادیابی صحبت می‌شود اما این کار باید از مدارس شروع بشود ، بودجه کافی به آموزش و پروش داده شود تا استعدادها خودی نشان بدهند و در ادامه در رشته های تخصصی زیر نظر فدراسیون‌ها قرار بگیرند بنابراین استعدادیابی فعلی را  خیلی قبول ندارم. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد