hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قدرت سرایت کرونا ۹ برابر شد‌/ دورهمی خانوادگی و دوستانه کانون ابتلا به کروناست

قدرت سرایت کرونا ۹ برابر شد‌/ دورهمی خانوادگی و دوستانه کانون ابتلا به کروناست

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: جمع‌های دوستانه پس از جمع‌های خانوادگی کانون ابتلا به بیماری کرونا هستند.
ابراهیم سلمانی  اظهار داشت: روند شیوع بیماری به سرعت در حال افزایش است و شهرستان‌های میبد، مهریز، ابرکوه و خاتم در وضعیت بحرانی هستند.
وی افزود: این بدان معنا نیست که شهرستان‌های دیگر وضعیت مناسبی دارند بلکه طبق ارزیابی‌ها تعداد افراد مثبت بستری در این چند شهرستان بیشتر است و باید پیشگیری و پیگیری‌ها افزایش یابد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: متاسفانه میزان رعایت مردم در شهرستان‌ها کم است و باید برای بهبود وضعیت درصد استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها با دقت بیشتری انجام شود.
سلمانی تصریح کرد: استان یزد از لحاظ تناسب جمعیت و میزان ابتلا در رتبه اول کشور قرار دارد، که اصلا زیبنده استان نیست و روند صعودی تا دو هفته دیگر در استان ادامه دارد و تا رفتار ما تغییر نکند این روند صعودی است.
وی گفت: افرادی که در زیر سقف یک خانه با هم زندگی می‌کنند به عنوان خانواده هستند و نیاز به ماسک ندارند اما هنگامی که نفراتی از خانواده‌های دیگر به آن‌ها ملحق شوند تمام افراد ملزم به استفاده از ماسک هستند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه میانگین سن بستری از 61 سال به 51 سال رسیده است ادامه داد: شاید این کاهش سن به این دلیل است که جوانان کمتر مراعات می‌کنند و در جمع‌های دوستانه‌ها و خانوادگی خارج از دید بازرسان شرکت می‌کنند.
سلمانی اظهار داشت: بیشترین افراد بستری کرونا به ترتیب افراد با بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت هستند.
وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌ها سبب شده تا خوشبختانه موردی از ابتلا به آنفلو‌انزا نداشته باشیم افزود: متاسفانه قدرت سرایت کرونا 9 برابر شده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه 170 نفر از کادر بهداشت و 645 نفر از کادر درمان به دلیل بیماری کرونا در استان یزد جان خود را از دست دادند گفت: علی‌رغم سختی‌های کار متاسفانه حمایت‌ها و دلگرمی‌هایی که در موج اول وجود داشت دیگر دیده نمی‌شود.
سلمانی تصریح کرد: در موج اول همه دستگاه‌ها و مردم آماده همکاری بودند، اما اکنون در این موج همکاری مردم و خیرین کم‌رنگ شده، بازدیدها کاهش یافته و کادر مدافع سلامت را با ناراحتی و دلگیری مواجه کرده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد