hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > راههای درمان خانگی سنگهای لوزه

راههای درمان خانگی سنگهای لوزه

سنگهای لوزه ای ضایعات کوچک و سفید رنگ هستند که به طور معمول در قسمت پشت گلو یافت می شوند. با این حال ، آنها اغلب بدون علامت هستند و مشکلات جزئی مانند بلع دردناک ، لوزه های قرمز ملتهب و بوی بد دهان را که همه ما می شناسیم و از آن متنفر هستیم ، ایجاد می کنند.
در این مقاله می خواهیم راه های مختلفی را برای شما فراهم کنیم تا بتوانید سنگ لوزه ها را توسط خودتان از بین ببرید. ما همچنین می خواهیم شما بدانید که در صورت لزوم مراجعه به پزشک و نحوه جلوگیری از عود آنها ضروری است.
 
1. از بین بردن سنگ های لوزه با استفاده از گوش پاکن
 
راههای درمان سنگ لوزه, درمان سنگ لوزهدرمان سنگ لوزه 
  
یک آینه
یک گوش پاکن
یک چراغ قوه
آب جاری
دهان خود را باز کنید و نور چراغ قوه را بر روی گلو خود بیندازید. انجام این کار در مقابل آینه به شما در دیدن سنگ های لوزه کمک می کند.
 
زبان خود را بکشید و بگویید ، "آه!" برای محکم کردن عضلات در قسمت پشت گلو. این به شما کمک می کند لوزه ها را به سمت جلو سوق دهید تا آنها را بهتر ببینید.
 
مقداری آب را روی گوش پاکن ریخته تا نرم تر و تحریک کننده تر برای گلو باشد. برای جلوگیری از آلودگی از قرار دادن آن بر روی پیشخوان خودداری کنید.
 
گوش پاکن خود را به آرامی روی سنگ ها بکشید و بر روی سنگ لوزه فشار دهید تا زمانی که آن را جابجا کنید. سپس با پنبه آن را به آرامی از دهان خود بیرون بکشید.
 
بسیار ملایم باشید زیرا ممکن است خونریزی ایجاد شود. با این وجود ، گاهی اوقات کمی خونریزی طبیعی است اما باید مراقب باشید که آن را به حداقل برسانید. به یاد داشته باشید ، بریدگی ها و زخم ها می توانند به همان باکتری هایی که باعث سنگ شده اند ، آلوده شوند.
 
دهان خود را با آب بشویید تا اطمینان حاصل شود که همه سنگ ها را از بین برده اید.
 
2. استفاده از دستگاه آبیاری دهان 
 
راههای درمان سنگ لوزه, درمان سنگ لوزهاز بین بردن سنگ لوزه
 
شما همچنین می توانید از دستگاه آبیاری های دهانی استفاده کنید که اغلب برای بیرون کشیدن سنگ لوزه از حفره آنها استفاده می شود ، فقط از آن در پایین ترین حالت استفاده کنید.
اما قبل از خرید ،  آن را آزمایش کنید تا ببینید اسپری خیلی قوی است یا خیر. اگر قوی است ، از استفاده از آن برای بیرون کشیدن سنگهای خودداری کنید.
دستگاه آبیاری را بدون لمس سنگ در داخل دهان خود قرار داده و آبیاری را در پایین ترین حالت خود روشن کنید. سپس جریان آب را روی یک سنگ هدایت کنید و آن را محکم نگه دارید تا این سنگ جدا شود.
 
3. غرغره برای از بین بردن و جلوگیری از سنگ
 
راههای درمان سنگ لوزه, درمان سنگ لوزه درمان طبیعی سنگ لوزه
 
استفاده از دهانشویه پس از خوردن غذا نیز عالی است زیرا سنگهای لوزه اغلب پس از گیر افتادن مواد غذایی در سوراخ ها تشکیل می شوند.
توصیه می شود بعد از خوردن غذا ، دهانشویه عاری از الکل غرغره کنید . شستشو نه تنها سلامت دندانها و لثه های شما را بهبود می بخشد ، بلکه به جابجایی هرگونه ریز مواد غذایی کمک می کند.
 
راههای درمان سنگ لوزه, درمان سنگ لوزهشما همچنین می توانید از دهانشویه های آب اکسیژنه استفاده کنید
  
همچنین ، مخلوطی از آب گرم و نمک برای غرغره کردن بهتر است زیرا باعث جدا شدن مواد غذایی از دهانه های لوزه می شود. شما باید یک قاشق چایخوری نمک را در 6 اونس آب مخلوط کرده و هم بزنید تا مخلوط شوند.
 
سپس آب نمک را غرغره کنید. آب نمک تمایل دارد هرگونه ناراحتی ناشی از لوزه را تسکین دهد.
شما همچنین می توانید از دهانشویه های آب اکسیژنه استفاده کنید زیرا آنها حاوی دی اکسید کلر و ترکیبات روی طبیعی هستند که به دلیل وجود اکسیژن در جلوگیری از رشد باکتریها کمک می کنند. 
با این حال ، دهانشویه های  آب اکسیژنه بسیار قوی هستند ، بنابراین فقط باید یک یا دو بار در هفته از آنها استفاده شود.
 
4- غرغره کردن با استفاده از سرکه سیب
 
راههای درمان سنگ لوزه, درمان سنگ لوزه درمان طبیعی سنگ لوزه
 

سرکه به دلیل داشتن محتوای اسیدی تمایل به تجزیه کردن لوزه ها دارد. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و غرغره کنید. این کار را 3 بار در روز انجام دهید زیرا این امر به شل تر شدن سریع سنگ ها کمک می کند.
با این وجود شایان ذکر است که خطرات استفاده از سرکه سیب وجود دارد که شامل مشکلات گوارشی و پوسیدگی دندان ها می شود.
 
5- استفاده از روغنهای اساسی
 
راههای درمان سنگ لوزه, درمان سنگ لوزهدرمان سنگ لوزه با استفاده روغنهای طبیعی
 
روغنهای اساسی مانند لیموترش و روغن مر نیز به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی ممکن است به کاهش سنگ لوزه کمک کنند. ابتدا با رقیق کردن روغن ضروری در روغن حامل شروع کرده و یک یا دو قطره را روی مسواک قرار دهید. توصیه می شود به دلیل وجود باکتری های درگیر از این مسواک دیگر استفاده نکنید.
 
6. با استفاده از یک مسواک ساده
 
راههای درمان سنگ لوزه, درمان سنگ لوزهبا مسواک زدن زبان و همچنین دندان ها می توانید  از شکل گیری سنگ لوزه جلوگیری کنید
 
با استفاده از قسمت پشتی یک مسواک (که آن نیز طرف تخت است) ، سعی کنید بافت لوزه را بلند کنید و رسوبات سخت شده را پیدا کنید. سپس مقداری آب نمک غرغره کنید تا از عفونت باکتریایی بیشتر جلوگیری شود.
 
با مسواک زدن زبان و همچنین دندان ها می توانید مقدار زیاد باکتری در دهان را کاهش داده و از شکل گیری سنگ های بعدی لوزه ها جلوگیری کنید.
 
7. خوردن ماست
 
راههای درمان سنگ لوزه, درمان سنگ لوزهراههای درمان خانگی سنگهای لوزه
 
ماست همچنین یک پادزهر مناسب برای جلوگیری از سنگ لوزه است زیرا حاوی لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و سایر پروبیوتیک های مفید است که هر یک از اینها مزایای سلامتی بی نظیری دارند.
پروبیوتیک ها برای خلاص شدن از شر باکتری های ایجاد سنگ لوزه کمک می کنند.
 
8- جویدن هویج 
 
راههای درمان سنگ لوزه, درمان سنگ لوزهدرمان طبیعی سنگ لوزه
 
خوردن هویج به افزایش بزاق کمک می کند ، که به نوبه خود به کاهش و از بین بردن سنگ لوزه ها نیز کمک می کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد