hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مراجعه زودهنگام، احتمال درمان کرونا را بالا می‌برد

مراجعه زودهنگام، احتمال درمان کرونا را بالا می‌برد

یک متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان بقیه‌الله الاعظم علی‌آبادکتول گفت: با توجه به قوی‌تر شدن ابزار درمانی برای مقابله با بیماری کووید۱۹، اگر بیمار در زمان مناسبی به مراکز درمانی مراجعه کند، با احتمال بالایی درمان می‌شود.
کامبیز پاشاپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در اسفندماه و بعد از شیوع ویروس کرونا، روزهای سختی را سپری کردیم. دیدن زجر کشیدن بیماران در اثر نارسایی تنفسی و اینکه نتوانی از نظر علمی برای آنها کاری انجام دهی، خیلی سخت است. تنها کسانی که این لحظات را تجربه کردند، سختی آن را درک می‌کنند.
وی افزود: در روزهای ابتدایی به دلیل آنکه آشنایی مردم نسبت به این بیماری کم بود، دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند و اکثرا دارای درگیرهای ریوی پیشرفته بودند.  
این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: در بیماری‌های ویروسی تنفسی از جمله کرونا، بیمارانی که جانشان را از دست می‌دهند تا لحظه آخر زندگی‌شان هوشیارند و زجر تنفسی را تحمل می‌کنند.
پاشاپور خاطرنشان کرد: البته الان با توجه به اینکه ابزار درمانی قوی‌تری داریم، این صحنه‌ها خیلی کمتر شده است.
وی خاطرنشان کرد: البته باز هم فوتی بر اثر کرونا داریم ولی الان غالب مرگ‌ومیرها بر اثر ماهیت بیماری زمینه‌ای فرد و شدت درگیری با این بیماری است.
این متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان بقیه‌الله الاعظم علی‌آبادکتول با اشاره به اینکه در وضعیت هشدار کرونا قرار داریم، تصریح کرد: با برگزاری مراسم و تجمعات ممکن است مجدداً ایام تلخ موج اول و دوم کرونا را در استان تجربه کنیم.
پاشایی بیان کرد: از مردم درخواست داریم از مسافرت‌ها، دورهمی‌ها و برگزاری مراسم غیرضروری جدا پرهیز کنند زیرا با این کار بیماران بیمارستان‌ها افزایش، مشکلات اقتصادی بیشتر و جان صدها و هزاران نفر به خطر می‌افتد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد