hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سیستان و بلوچستان در مرحله هشدار شیوع کرونا قرار گرفت / کرونا ‌همچنان قربانی می‌گیرد

سیستان و بلوچستان در مرحله هشدار شیوع کرونا قرار گرفت / کرونا ‌همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه کرونا در استان همچنان قربانی می‌گیرد، گفت: سیستان و بلوچستان در مرحله هشدار شیوع کرونا ویروس قرار دارد,
سید‌محمد هاشمی شهری  اظهار داشت: با گذشت هشت ماه از شیوع جهانی بیماری کرونا؛  آموزش، نظارت و پایش نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا توسط نیروهای خستگی‌ناپذیر بهداشتی استان با جدیت در حال انجام است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در استمرار نظارت‌های محیطی که از تمامی مراکز ارائه دهنده خدمت، تهیه و توزیع کالا و مواد غذایی به صورت آموزشی و نظارتی توسط گشت‌های مشترک ستاد مقابله با کرونا و بازرسین سلامت محیط و کار مرکز بهداشت برنامه‌ریزی شده، برای  28 واحد اداری و مدارس تذکر بهداشتی صادر و 6 واحد صنفی نیز پلمب شده است.
وی بیان کرد: بیش از 300 هزار کودک دو تا پنج سال استان  با کپسول حاوی مگادوز ویتامین A در محل پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت استان سیستان و بلوچستان در طول بحران کرونا  مکمل یاری می‌شوند.
 هاشمی شهری افزود: بیماری کرونا پیامدهای نامطلوبی بر  تغذیه گروه‌های آسیب‌پذیر به ویژه کودکان زیر پنج سال گذاشته است.  با توجه به نقش مهم ویتامین A در تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و کووید-19 و کاهش مرگ و میر کودکان، سازمان جهانی بهداشت مکمل یاری با مگادوز ویتامین A  را برای کودکان ساکن در مناطق کم‌برخوردار توصیه کرده است. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این مکمل‌ها با همکاری یونیسف و دفتر بهبود تغذیه جامعه تهیه و در اختیار دانشگاه  قرار گرفته است.
 وی با اشاره به اینکه ویتامین A تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و یکی از  عوامل پیشگیری از بیماری‌های تنفسی به ویژه کرونا است, گفت: تمامی کودکان دو تا پنج سال تحت پوشش دانشگاه از طریق فراخوان و نوبت‌دهی و مراجعه به پایگاه سلامت و  خانه‌های  بهداشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک نوبت  مکمل دویست هزار واحدی ویتامین  A دریافت می‌کنند.
هاشمی شهری گفت: داوطلبان سلامت و مراقبین سلامت  نیز در مناطق روستایی و عشایری در اجرای این طرح  مشارکت جدی دارند. هم‌استانی‌هایی که کودک دو تا پنج سال سال دارند جهت دریافت مکمل به پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه کرونا همچنان قربانی می‌گیرد و سیستان و بلوچستان در مرحله هشدار شیوع کرونا قرار دارد, اظهار داشت: در 24 ساعت  منتهی به روز یکشنبه هفت نفر از مردم استان که نتیجه آزمایش کرونایشان مثبت بود جان خود را از دست دادند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد