hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وضع حاد کرونایی ۴ شهر لرستان/بازداشت برگزار کنندگان مراسمات عروسی

وضع حاد کرونایی ۴ شهر لرستان/بازداشت برگزار کنندگان مراسمات عروسی

 استاندار لرستان با اشاره به وضعیت حاد کرونایی در چهار شهرستان این استان، گفت: برگزار کنندگان مراسمات عروسی مورد برخورد قاطع و بازداشت قرار می‌گیرند.
سید موسی خادمی در سخنانی با اشاره به وضعیت استان لرستان به لحاظ شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: متأسفانه چهار شهرستان الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت در استان در وضعیت حاد بیماری کرونا قرار دارند.
فوت ۱۱ نفر در یک شبانه روز
وی با بیان اینکه وضع استان لرستان به لحاظ شیوع این ویروس اصلاً مطلوب نیست، عنوان کرد: در شبانه روز گذشته بیش از ۱۱ نفر به دلیل ابتلاء به این بیماری فوت کرده اند.
در حال حاضر بیش از ۴۵۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستنداستاندار لرستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از ۴۵۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند، افزود: تقریباً همه بیمارستان‌ها و همه تخت‌ها پر است.
خادمی، تصریح کرد: با وجود اعلام چهار شهرستان یاد شده در سطح ملی، اما به نظر ما خرم آباد هم وضعیت بهتری نسبت به اینها ندارد، یکی از معیارهایی که وزارت بهداشت شرایط خاص را اعمال می‌کند تعداد فوتی‌ها نسبت به بستری‌ها است.
استان واقعاً در وضعیت خوبی نیست
وی، افزود: به دلیل اینکه تعدادی از بیماران خرم آباد در شهرستان‌های دیگر بستری می‌شوند ممکن است نسبت فوتی به بستری در این شهرستان کمتر نشان داده شود و خرم آباد را جز این شهرستان‌ها اعلام نکرده باشند، اما از دید ما که در جریان کار هستیم هم خرم آباد و هم بروجرد وضعیت مطلوبی ندارند و اگر بدتر از چهار شهرستان یاد شده نباشند، بهتر هم نیستند.
اجتماعات، عروسی‌ها و مجالس ختم، حضور بدون ماسک در پاساژ، محل‌های خدماتی و… ممنوع استاستاندار لرستان با تاکید بر اینکه استان واقعاً در وضعیت خوبی نیست و وضعیت خیلی بدی دارد، ادامه داد: محدودیت‌ها را از ۱۰ روز پیش در استان اعمال و روز گذشته هم آنها را تمدید کردیم.
خادمی با بیان اینکه دولت نیز اعلام کرده که از فردا محدودیت‌های بیشتری را اعمال خواهد کرد، گفت: در چهار شهرستان الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت، نسبت به آنچه قبلاً اعمال کرده بودیم محدودیت‌ها در رابطه با برخی از مشاغل غیر ضرور اضافه می‌شود که اینها اطلاع رسانی شده، اما بقیه موارد مانند تعطیلی ۵۰ درصد کارکنان و تعطیلی تالارها برقرار است، اجتماعات، عروسی‌ها و مجالس ختم، حضور بدون ماسک در پاساژ، محل‌های خدماتی و… همچنان ممنوع است.
به افراد بدون ماسک خدمات ارائه نشود
وی، افزود: فروشندگان، بانک‌ها و… به افراد بدون ماسک خدمات ارائه ندهند، هیچ مشکلی هم ندارد و کارشان کاملاً قانونی است.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه هر کسی که بدون ماسک به این مکان‌ها مراجعه کرد، محکم به او بگویند که به شما خدمات ارائه نمی‌دهیم، کالا به شما نمی‌فروشیم و…، گفت: بحث جان انسان‌ها و سلامت مردم در میان است و شوخی بردار نیست.
چه امر واجبی است که مراسم عروسی و ختم برگزار کنیم و اینگونه مردم را به کشتن بدهیم؟خادمی با اشاره به اینکه از مردم می‌خواهم کمک کنند که از این شرایط سخت عبور کنیم، تصریح کرد: چه امر واجبی است که مراسم عروسی و ختم برگزار کنیم و اینگونه مردم را به کشتن بدهیم؟
وی با طرح این سوال که چه دلیلی دارد که برخی به دنبال عروسی گرفتن در این شرایط باشند؟ ادامه داد: اتفاقاً الان فرصتی است که عروسی ساده و آسان را تجربه کنیم، ما نمی‌گوییم عروسی برگزار نشود اما می‌شود آن را خیلی ساده و با حضور یک تا دو خانواده برگزار کرد.
قانونا و رسماً برگزاری عروسی ممنوع است
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه قانونا و رسماً برگزاری عروسی ممنوع است و هر جا عروسی برگزار شد، مردم به نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه اطلاع بدهند ما حتماً با صاحبان آن عروسی برخورد می‌کنیم، بیان داشت: دادستان نیز اعلام آمادگی کرده که با اینها برخورد کند و حتی بازداشت هم می‌کنیم، فرهنگ مردم ما باید خیلی بالاتر از این باشد، ما می‌گوئیم که مردم دارند می‌میرند، چه دلیلی دارد کسی لجبازی کند و یا به خاطر رودربایستی با چند نفر این کار خطرناک را انجام دهد؟
خادمی، گفت: شب گذشته ۱۱ انسان جان خود را از دست دادند، آن هم به خاطر بی احتیاطی بعضی‌ها، از مردم می‌خواهم که رعایت کنند، ما هم از فردا محدودیت‌ها را در چهار شهر یاد شده به طور قاطع اعمال می‌کنیم و البته در شهرستان‌های خرم آباد و بروجرد نیز محدودیت‌های قبلی را همچنان خواهیم داشت.
وی که در گفتگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، تصریح کرد: دولت، نیروی انتظامی، قوه قضائیه، تعزیرات، اصناف و… بخشی از کار هستند، بخشی از کار دست خود مردم است، مردم تصمیم بگیرند دو هفته خود را کنترل کنند و این زنجیره منحوس را قطع کنند تا شرایط را به جایی برسانیم که حداقل بیمارستان‌های استان جا داشته باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد