hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش حفاری‌های غیرمجاز درگلستان/۵۰تور گردشگری غیرمجازشناسایی شد

افزایش حفاری‌های غیرمجاز درگلستان/۵۰تور گردشگری غیرمجازشناسایی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از افزایش حفاری‌های غیرمجاز در استان خبرداد و گفت: سال گذشته ۵۰ تور غیرمجاز که شبکه‌های مجازی هم فعال بودند در گلستان شناسایی شد.
​​​​احمد تجری در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی گلستان اظهارکرد: از همکاری نیروی انتظامی استان در حفاظت و حراست از آثار فرهنگی و تاریخی و همچنین دستگیری حفاران غیرمجاز قدردانی می‌کنم.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری استان شرایط سختی را سپری می کند و لازم است همه دستگاه های اجرایی و علی الخصوص نیروی انتظامی استان در جهت حمایت از این حوزه در کنار جوامع گردشگری استان باشند.
تجری بیان کرد: تورهای غیرمجاز هم قوانین شرع و شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند و از سویی سلامت و امنیت افراد در این‌گونه تورها به دلیل نداشتن مجوز تضمین و قابلیت پیگیری وجود ندارد که متأسفانه در این خصوص شاهد اتفاقات بدی هم بودیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: با همکاری پلیس فتا و پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان گلستان در یک عملیات مشترک در دی و بهمن‌ماه سال گذشته بیش از ۵۰ تور غیرمجاز که شبکه‌های مجازی هم بسیار فعال بودند شناسایی و اقدامات قانونی انجام گرفت.
وی بیان کرد: میراث فرهنگی استان گنجینه‌ای بسیار ارزشمند است که متأسفانه در سال ۹۹ شاهد افزایش حفاری‌های غیرمجاز در سطح استان هستیم که بسیاری از آن‌ها دستگیرشده و انتظار داریم این همکاری عملیاتی و اطلاعاتی مشترک همچنان ادامه و افزایش یابد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد