hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بهره برداری از گذر سبزِ حاشیه رودخانه کرج

بهره برداری از گذر سبزِ حاشیه رودخانه کرج

به گزارش روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، رئیس این سازمان از آماده‌سازی و آیین افتتاح گذر سبز حاشیه رودخانه کرج خبر داد و گفت: اقدامات اجرایی در پیاده راه حاشیه رودخانه کرج حد فاصل پل حامی تا محله خلج آباد به اتمام رسیده و این محل برای استفاده شهروندان مهیا شده است.

پیمان بضاعتی پور توجه به احداث پیاده‌راه را یکی از بهترین روش‌ها برای تحقق شهری انسان محور معرفی کرد و در تشریح مشخصات این پروژه اظهار داشت: پروژه گذر سبز و حاشیه رودخانه کرج در راستای یکی از سیاست‌های مدیریت شهری برای ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری ، بازیابی هویت محلات قدیمی و محله محور نمودن این مسیر به مرحله اجرا درآمده است .

وی با اشاره به اینکه حاشیه رودخانه کرج پیش از این به دلیل عدم روشنایی و فضاسازی مناسب به محل ناامنی برای تردد شهروندان تبدیل شده بود گفت: مناسب سازی و تجهیز این محل به سیستم روشنایی و مبلمان و احداث فضای سبز مناسب ، موجب اتصال و احیای مسیر پل قدیمی کرج با محله خلج آباد را فراهم نموده و شهروندان می توانند با امنیت خاطر از این محل استفاده کنند.

بضاعتی پور اضافه کرد: امروزه محلات شهری کرج علیرغم اهمیت تاریخی که دارند در نظام دهی به الگوی سکونت شهری نقش کم اهمیتی ایفا می کنند و این درحالی است که در رویکرد توسعه و شهر پایدار حل مشکلات شهری در بازگشت به مفهوم محله محوری و احیای بافت و هویت قدیمی تصور می شود .

این مسئول با بیان اینکه بهسازی و مناسب سازی محلات قدیمی و استفاده حداکثری از فضاهای شهری موجود، بر تعاملات اجتماعی تأثیرمثبتی دارد افزود: یک فضای شهری امن باعث تشویق و ایجاد فعالیت‌های مناسب و تهدید فعالیت‌های نامناسب می‌شود.

پروژه گذر سبز و حاشیه رودخانه کرج دوشنبه پنجم آبان‌ماه در محل خیابان مدرس (تهران) بعد از پل حامی، حاشیه رودخانه کرج با حضور مسئولان استانی و مدیریت شهری به بهره برداری می رسد. همزمان با بهره برداری از این پروژه نمایشگاه صنایع دستی یک روزه نیز از صبح فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و شهروندان می توانند ازاین نمایشگاه بازدید داشته باشند.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد