hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۱۰ آماری که باید درباره اینستاگرام بدانید

۱۰ آماری که باید درباره اینستاگرام بدانید

در آگوست ۲۰۱۶، اینستاگرام قابلیت استوری را راه اندازی کرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد عکس یا فیلم‌هایی بگیرند که پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند.
 اگر شما یک کسب و کار دارید، می‌توانید به راحتی ببینید که هم مخاطبان و هم رقبای شما از اینستاگرام استفاده می‌کنند و باید به این فکر کنید که چه کار باید بکنید تا مشتریان شما در میان اسکرول کردن صفحات به شما برسند.
اگر نام تجاری شما از قبل در اینستاگرام نیست، این آمار بازاریابی اینستاگرام شما را متقاعد می‌کند که چرا باید باشد و به شما ایده می‌دهد که در این بستر اجتماعی چه کاری باید انجام دهید.
۱. چند نفر از اینستاگرام استفاده می‌کنند؟
درژوئن ۲۰۱۸ اعلام شد که اینستاگرام به یک میلیارد کاربر فعال رسید. در حال حاضر هم روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال از این پلتفرم استفاده می‌کنند. هم اکنون، برنامه اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان است.
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که به کاربران امکان می‌دهد هم عکس و هم فیلم را به اشتراک بگذارند و ویرایش کنند. در میان شبکه‌های اجتماعی، فقط فیس بوک و یوتیوب، کاربر فعال روزانه بیشتری نسبت به اینستاگرام دارند. اینستاگرام که به طور عمده توسط نوجوانان و جوانان استفاده می‌شود، به عنوان یکی از محبوب‌ترین‌های رسانه‌های اجتماعی همچنان رشد می‌کند؛ بنابراین برای هر برندی صرف می‌کند که مقداری از وقت و هزینه خود را معطوف به اینستاگرام کند.
۲- استفاده از هشتگ
۱۰ آماری که باید درمورد اینستاگرام بدانید
از زمانی که مفهوم استفاده از هشتگ برای برچسب گذاری و شناسایی موضوعات در شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۰۷ (توسط توییتر) ابداع شد، استفاده از آن متداول شد و امروزه به عنوان یک عنصر اصلی رسانه‌های اجتماعی شناخته می‌شود.
اینستاگرام قطعاً از این امر مستثنی نیست. برای شرکت‌ها و اینفلوئنسر‌های اینستاگرام گرفته وحتی مردم عادی ، استفاده از هشتگ در اینستاگرام محبوب و گسترده است.
آخرین آمار اینستاگرام نشان می‌دهد که یک پست متوسط در اینستاگرام شامل ۱۰.۷ هشتگ است.
اما اگر به این فکر می‌کنید که از هشتگ‌های بیشتری استفاده کنید تا به کاربران جدید دسترسی پیدا کنید و مخاطبان خود را افزایش دهید، دوباره فکر کنید. مطالعات نشان داده است که در واقع، تعامل برای پست‌های دارای شش هشت یا بیشتر کاهش می‌یابد، بنابراین سعی کنید از پنج یا تعداد کمتری استفاده کنید.
هشتگ‌ها را باید هوشمندانه انتخاب کرد، به عنوان مثال هشتگ love تاکنون بیش از ۲ میلیون بار در اینستاگرام استفاده شده، اما اگر شما هم از آن استفاده کنید شاید در میان این همه پست غرق شوید.
۳- جوانان عاشق اینستاگرام هستند
۱۰ آماری که باید درمورد اینستاگرام بدانید
۷۱ درصد از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام زیر ۳۵ سال هستند محبوب‌ترین دامنه سنی کاربران بین ۲۵ تا ۳۴ سال هستند و پس از آن‌ها کاربران بین ۱۸ تا ۲۴ سال هستند. آیا مخاطبان هدف شما شامل این اطلاعات جمعیتی است؟
درک اطلاعات جمعیتی شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید کدام یک از پلتفرم‌ها برای مارک تجاری شما بیشتر استفاده می‌کنند. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که وقت خود را صرف ایجاد محتوا برای جایی نمی‌کنید که مخاطبان شما در آن حضور ندارند. اگر بازار هدف شما از جوانان تشکیل شده است، اینستاگرام مکان مناسب شماست. پس از دانستن این موضوع، می‌توانید نوع مناسب محتوای اینستاگرام متناسب با نیاز‌های کاربر خود را شروع کنید
۴- مردم به طور متوسط روزانه چقدر وقت خود را در اینستاگرام می‌گذرانند؟
۱۰ آماری که باید درمورد اینستاگرام بدانید
مردم تقریباً به همان اندازه که در فیس بوک می‌گذرانند، در اینستاگرام وقت می‌گذرانند.
مدت زمانی که کاربران اندروید به اینستاگرام اختصاص می‌دهند به فیس بوک است – در ژوئن ۲۰۱۸ کاربران فیس بوک به طور متوسط ۵۸ دقیقه در روز در این سایت حضور دارند که این زمان برای اینستاگرام ۵۳ دقیقه در روز کاربران اینستاگرام است.
زمان صرف شده در اینستاگرام مهم است، زیرا هرچه افراد بیشتر در برنامه بگذرانند، تبلیغات بیشتری می‌بینند و فرصت بیشتری برای توجه به نام تجاری شما دارند. اینستاگرام همچنین فاش کرد که معرفی ویژگی Instagram Story مدت زمانی را که مردم هر روز روی برنامه می‌گذرانند افزایش می‌دهد. اما نه تنها زمان صرف شده در اینستاگرام مهم است، بلکه همچنین زمانی از روز است که کاربران بیشترین فعالیت را در این سیستم عامل دارند. به این ترتیب، شما بهترین زمان ارسال پست در Instagram را برای نام تجاری خود خواهید شناخت.

بیشتر بخوانید

۵. رابطه اینستاگرام با صاحبان کسب وکار
۱۰ آماری که باید درمورد اینستاگرام بدانید
با محبوبیت  اینستاگرام، حدود ۷۱ ٪ از مشاغل ایالات متحده ادعا می‌کنند که از این شبکه برای بهبود تجارت خود استفاده می‌کنند (Mention، ۲۰۱۸). همین مطالعه همچنین نشان می‌دهد که از هر هشتگ موجود در اینستاگرام ۷۰% مربوط به نشان‌های تجاری است؛ و بیش از ۸۰ ٪ مشاغل مشارکت در اینستاگرام را مهمترین معیار ارزیابی می‌کنند. تعامل اینستاگرام ممکن است یکی از مهمترین KPI‌ها برای بسیاری از بازاریابان باشد، KPI شاخص کلیدی عملکرد (Key Performance Indicator) از مهم‌ترین شاخص‌های اندازه‌گیری عملکرد از کوچکترین عضو یک سازمان یا شرکت یعنی فرد تا بخش و کل سازمان است. این شاخص باعث می‌شود تا متوجه شویم افراد یا سازمان تا چه اندازه در جهت اهداف تعیین شده درست حرکت می‌کنند. اما اندازه گیری آن کار ساده‌ای نیست. با پیشرفت سریع اینستاگرام، این ارزیابی آسان‌تر است.
مشاغل فرصت خوبی برای استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی دارند. نه تنها بازار عظیمی وجود دارد، بلکه مخاطبان علاقه‌مند نیز وجود دارند که می‌توانید بدون صرف هزینه‌های هنگفت به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.
۶. رشد محتوا با حمایت مالی اسپانسر‌ها
۱۰ آماری که باید درمورد اینستاگرام بدانید
اگر به دنبال پول در آوردن از اینستاگرام هستید این مطلب را خوب بخوانید. روند انتشار محتوای حمایت شده توسط اینفلوئنسر‌ها در اینستاگرام بدون هیچ نشانه‌ای همچنان در حال رشد است. از فوریه ۲۰۱۸ تا فوریه ۲۰۱۹، آمار تعداد تأثیرگذاران اینستاگرام که از # هشتگ تبلیغات استفاده کرده اند، ۱۳۳ درصد رشد کرد (Socialbakers، ۲۰۱۹).
در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹، نزدیک به ۲۵۰۰۰ حساب اینستاگرام با هشتگ # تبلیغ منتشر شده است.
از آنجا که پست‌های اینفلوئنسر‌ها با تعداد دنبال کنندگان بیشتر احتمالاً دارای دید و بازدید بیشتری هستند، انتظار می‌رود این حساب‌ها بیشتر برای افرادی که دنبال کنندگان کمتری دارند برای فعالیت‌های بازاریابی تأثیرگذار جستجو شوند.
این در تعداد دفعاتی که این تأثیرگذار‌های برجسته از هشتگ #ad استفاده کرده اند منعکس می‌شود. بیش از یک چهارم (۲۶ درصد) اینفلوئنسر‌ها با بیش از یک میلیون دنبال کننده از # تبلیغ در پست‌های خود استفاده می‌کنند. در مقایسه، کمتر از یک در پنج نفوذگر با کمتر از یک میلیون فالوور و تقریباً در حدود دو درصد از تأثیرگذاران خرد با کمتر از ده هزار نفر این کار را انجام می‌دهند؛ و این فقط پست‌های حمایت شده توسط اینفلوئنسر‌ها نیست که محبوبیت آن‌ها در حال افزایش است. در کل پست‌های اینستاگرام در این بازه زمانی، استفاده از # تبلیغ ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.
۷- استفاده از استوری‌های اینستاگرام
۱۰ آماری که باید درمورد اینستاگرام بدانید
در آگوست ۲۰۱۶، اینستاگرام قابلیت استوری را راه اندازی کرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد عکس یا فیلم‌هایی بگیرند که پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند. پس از راه اندازی این ویژگی، افراد شروع به اشتراک گذاری محتوی در اینستاگرام کردند. ۵۰۰ میلیون حساب اینستاگرام هر روز از استوری استفاده می‌کنند (Instagram، ۲۰۱۸). یک سوم این استوری‌ها مربوط به مشاغل و کسب و کار‌ها می‌شود.
۸-اینستاگرامی‌ها دنبال برند هستند
۱۰ آماری که باید درمورد اینستاگرام بدانید
۵۰ ٪ از کاربران اینستاگرام حداقل یک کسب و کار را دنبال می‌کنند (Mention، ۲۰۱۸) به این معنی که مشاغل فرصت خوبی برای تقویت خود از طریق اینستاگرام دارند. خواه یک برند محلی باشید و یا برند جهانی این امکان را دارید که با استفاده از اینستاگرام نام تجاری خود را بهبود ببخشید.
با نمایه کسب و کار اینستاگرام، برند‌ها می‌توانند اطلاعات تماس اضافی خود را اضافه کنند این شامل شماره تلفن و آدرس کسب و کار است. اگر نمایه کسب و کار اینستاگرام دارید، به تجزیه و تحلیل اینستاگرام نیز دسترسی دارید که می‌تواند اطلاعات مربوط به تعداد بازدید‌ها و دسترسی به هر پست و همچنین اطلاعات بیشتر در مورد اطلاعات جمعیتی شما را ارائه دهد.
۹- نرخ تعامل در اینستاگرم
۱۰ آماری که باید درمورد اینستاگرام بدانید
engagement در اینستاگرام یک معیار سنجش در رسانه‌های اجتماعی است که به یک استاندارد جهانی تبدیل شده. در واقع اینگیجمنت یا همان نرخ تعامل کمک می‌کند تا میزان اثربخشی پست‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام اندازه گیری کنید و بفهمید چقدر مردم با مطالب و پست‌های شما ارتباط برقرار کرده اند و درگیر آن‌ها شده اند.
نرخ تعامل اینستاگرام برای برند‌ها در حال افزایش است و درصد افزایش یافته است (Socialbakers، ۲۰۱۸). این بدان معنی است که برند می‌توانند بیش از ۴ برابر تعامل بیشتری در اینستاگرام نسبت به فیس بوک ایجاد کنند.
نرخ اینستاگرام برای برند‌ها مهم است، این نرخ می‌تواند به صورت لایک، نظر یا اشتراک باشد. اینستاگرام یک پلت فرم مبتنی بر محتوای بصری است که یکی از دلایل جذابیت بالای آن است. این پلت فرم برای انواع مختلف ایجاد محتوا مانند عکس، فیلم، لایو و استوری و همچنین IGTV ارائه می‌شود. این باعث افزایش خلاقیت محتوا می‌شود، زیرا قدرت تولید انواع مختلفی از محتوا را برای انتخاب به شما می‌دهد. اگر یک برند هستید، باید از پتانسیل اینستاگرام برای بهبود تعاملات استفاده کنید.
۱۰- اینستاگرام برخرید تاثیر می‌گذارد
۱۰ آماری که باید درمورد اینستاگرام بدانید
اینستاگرام به ۸۰ ٪ از اینستاگرامر‌ها کمک می‌کند تا در مورد خرید محصول یا خدمات تصمیم بگیرند (فیس بوک، ۲۰۱۹). کاربران اینستاگرام می‌گویند که بر اساس چیزی که هنگام مرور برنامه مشاهده کرده اند، تصمیم به خرید گرفته اند. بازاریابی تأثیرگذار نقش مهمی در تأثیرگذاری در این تصمیمات خرید نیز دارد.
یک سری روش‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید برای تأثیرگذاری بر تصمیم خریدار در اینستاگرام استفاده کنید؛ بنابراین چه تبلیغات اینستاگرام، چه درگیر کردن کاربران با استوری‌های خلاقانه و چه هشتگ‌های مربوط به اینستاگرام برای کشف بیشتر، همه چیز مهم است اگر این کار را درست انجام دهید. خرید محصول شما بیشتر می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد