hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان رضوی| آمار خودکشی در گناباد صفر است

خراسان رضوی| آمار خودکشی در گناباد صفر است

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: در شهرهایی چون گناباد آمار مربوط به خودکشی تقریبا صفر است.


آریا حجازی در رابطه با وضعیت خودکشی استان خراسان رضوی اظهار کرد: رتبه خودکشی در ایران نسبت به آمارهایی که در کشورهای دیگر دنیا وجود دارد بسیار پایین است. این امر می‌تواند به دلیل اعتقادات مذهبی یا شرایط کلی حاکم بر جامعه باشد. براساس آمارهای به‌دست آمده  نرخ خودکشی در کشور تغییر چندانی نداشته است. درواقع در طول سال‌های 95، 96 و 97 این نرخ آن‌چنان تغییر زیادی نکرده و می‌توان اظهار کرد که شرایط اقتصادی در چند سال اخیر تأثیر زیادی بر گرایش افراد به خودکشی نداشته است.

او افزود: به صورت کلی رتبه خراسان رضوی در زمینه خودکشی در مقایسه با دیگر استان‌ها حد وسط آمار قرار دارد. درواقع از آنجا که اعلام رتبه‌بندی استان‌ها در زمینه خودکشی ممنوع است، می‌توان به صورت کلی اعلام کرد که خراسان‌رضوی از لحاظ آمار خودکشی رتبه میانه را دارد. نکته دیگر این است که استان، از لحاظ آماری رشد ناچیزی در  خودکشی داشته است.

حجازی در زمینه وضعیت آمار مربوط به خودکشی در شهرستان‌های استان تشریح کرد: دیگر شهرستان‌های استان  از لحاظ آمار خودکشی تفاوت چشمگیری با یکدیگر ندارند. باید توجه داشت در مناطق محروم استان، میزان خودکشی بالاتر است، اما در شهرهایی چون گناباد آمار مربوط به خودکشی تقریبا صفر است. باید اذعان کرد در رابطه با علت آمار پایین خودکشی در برخی از شهرستان‌های استان بررسی‌های دقیقی انجام نشده است.

حجازی ادامه داد: معمولا اقدام به خودکشی در خانم‌ها  بسیار شایع‌تر بوده و فراوانی بالاتری دارد، اما خودکشی موفق غالبا در آقایان بیشتر است و مرگ آقایان دو تا سه برابر بیشتر است. البته خودکشی خانم‌ها و افزایش تعداد آمار آن‌ها بستگی به فصول و شرایط جامعه دارد که ممکن است تعداد خودکشی خانم‌ها افزایش یابد. این شرایط در برخی از استان‌های کشور متفاوت است، در واقع به دلیل شرایط خاص فرهنگی، ممکن است آمار خودکشی به دلایلی در میان زنان بیشتر باشد، اما در خراسان‌رضوی به صورت نرم است و مرگ ناشی از خودکشی در میان مردان بیشتر از زنان است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی در رابطه با رده‌های سنی افرادی که خودکشی کرده‌اند  توضیح داد: معمولا میزان خودکشی در میان قشرهای جوانی که فرد قدرت حل مشکل را ندارد یا نمی‌تواند راه حلی برای مشکل خود به دست آورد بیشتر است و معمولا در سنین پایین در دوره‌های نوجوانی و ابتدای جوانی این اتفاق می‌افتد. درواقع بیشترین میزان خودکشی به صورت کلی در رده‌های سنی 30- 39 سال و 18- 24 سال است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد