hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برق کدام دسته از مشترکین اصفهانی رایگان می‌شود؟

برق کدام دسته از مشترکین اصفهانی رایگان می‌شود؟

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به اینکه مصوبه طرح برق امید همزمان با سراسر کشور از ابتدای آبان ماه در اصفهان نیز آغاز شده است، گفت: اجرای این طرح، تا ابتدای سال آینده حداقل موجب صرفه جویی ۱۰ درصدی مصرف برق شود.
حمید علاقمندان درباره شیوه اجرای طرح برق رایگان یا مصوبه طرح برق امید، اظهار کرد: مصوبه طرح برق امید که توسط دولت ابلاغ شده اجرای آن از ابتدای آبان ماه در کل کشور آغاز شده است.
وی گفت: در این طرح مشترکان خانگی به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند که میزان استفاده هر کدام از آن ها به ترتیب کمتر از ۸۰ کیلووات، ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات و بیشتر از ۲۰۰ کیلووات است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان افزود: دسته کم مصرف که ماهانه کمتر از ۸۰ کیلووات مصرف برق دارند، درصد قابل توجهی هستند که در طرح یاد شده معاف از پرداخت هزینه قبض برق هستند و این کار به مردم در هزینه های مصرفی کمک می کند.
وی درباره دو دسته دیگر مشترکین یعنی خوش مصرف ها و پر مصرف ها، توضیح داد: امیدواریم که دو دسته مشترکین خوش مصرف و پر مصرف با اجرای این طرح، در مصرف خود صرفه جویی کنند و به دسته کم مصرف برسند.
علاقمندان با بیان اینکه پیش بینی می شود اجرای این طرح، تا ابتدای سال آینده حداقل موجب صرفه جویی ۱۰ درصدی مصرف برق شود، اضافه کرد: انتظار داریم مشترکین پرمصرف با کاهش مصرف برق خود موجب صرفه جویی در این انرژی شوند، همچنین آنها از طریق انشعابات خورشیدی بتوانند برق خود را از این محل تامین کنند تا به راحتی بتوانیم برق مشترکین کم مصرف و خوش مصرف را از شبکه سراسری تامین کنیم.
وی با بیان اینکه معیار برای محاسبه برق خانوارها، بررسی کنتور مشترکین است، گفت: معیار میزان برق مورد استفاده، برای مشترکین پیامک هایی است که با شروع این طرح برای آنها ارسال می کنیم که در کدام دسته از مشترکین قرار گرفته اند، همچنین به مشترکین خوش مصرف و پرمصرف نیز در بازه های زمانی مختلف اعلام می شود که چه مقدار با میزان سقف کم مصرف، فاصله دارند.
به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان، این طرح مربوط به مشترکین خانگی است، اما سه دسته مشترکین شامل خانه های خالی از سکنه، باغ ها و ویلاها و در نهایت برق های غیر دائم خارج از محدوده شهرها، حتی اگر مصرف آنها کمتر از ۸۰ کیلووات باشد، مشمول این معافیت قرار نخواهند گرفت.
وی همچنین درباره مشترکین پرمصرف، توضیح داد: قبض برق این دسته طبق روال گذشته براساس پله های محاسبه برق که مشترکین مطابق قبوض خود از آن خبر دارند، هزینه آنها مشخص خواهد شد و این طرح هیچ کمکی به این دسته نخواهد کرد.
علاقمندان اضافه کرد: اگر مشترکین پرمصرف با صرفه جویی، خود را به دسته خوش مصرف ها نرسانند اگر زمانی با مشکل تامین برق مواجه شویم، دو دسته مشترکین کم مصرف و خوش مصرف در اولویت تامین برق قرار می گیرند و در نهایت به نوعی اجرای این طرح می تواند برای مشترکین پر مصرف نگران کننده باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد