hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سرمازدگی عامل اصلی کاهش محصول انار در اصفهان است

سرمازدگی عامل اصلی کاهش محصول انار در اصفهان است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: سرمازدگی و کاهش گلدهی درختان به ویژه در بهار امسال از عوامل موثر در کاهش محصول باغات انار اصفهان است.

احمدرضا رئیس زاده با اشاره به پیش بینی برداشت ۷۶ هزار تن انار از باغات استان اصفهان اظهار داشت: در دو دوره سرمازدگی آسیب جدی به باغات انار در استان اصفهان وارد کرد که می‌توان به سرمازدگی سالهای ۸۴ و ۹۵ اشاره کرد.

وی افزود: سرمازدگی شدید در یک دهه پیش باعث شد که میزان صادرات محصول انار به حداقل برسد و بیشترین محصول انار در استان اصفهان و پایتخت مصرف شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی محصول انار نسبت به سال گذشته بیان داشت: سرمازدگی و کاهش گلدهی درختان به ویژه در بهار امسال از عوامل مؤثر در کاهش محصول باغات انار در سال جاری است.

وی به هفت هزار و ۶۱۰ هکتار سطح باغ‌های انار استان اصفهان گریزی زد و گفت: بالغ بر ۴۰۰ هکتار از این باغ‌ها به مرحله باروری نرسید که برداشت این محصول تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس زاده بیشترین باغ‌های انار در استان اصفهان را به شهرستانهای شهرضا، کاشان، نطنز و اردستان دانست و گفت: شهرستانهای دهاقان، نجف آباد و بخش‌هایی از شهرستان اصفهان از تولیدکنندگان انار هستند که مرغوب ترین محصول انار مربوط به زاغه کاشان، نادری بادرود، ملس شهرضا، سبزه اردستان و دانه سیاه اصفهان است. ‌

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد