hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > الکل تقلبی در نقش قاتل سریالی

الکل تقلبی در نقش قاتل سریالی

یک زوج به سرگردگی مردی سابقه‌دار در بندرعباس اقدام به تهیه و توزیع مشروب‌های غیر استاندارد می‌کردند


 مسمومیت الکلی در ٣ شهر  کشور  جان ١٥  نفر را گرفت و ١٦٠ نفر  را هم روانه بیمارستان کرد. حال تعدادی از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی وخیم است. نارسایی کلیه مهمترین مشکل این افراد است تا جایی که تاکنون بیش از ٥٢نفر از مسموم‌شدگان این حادثه دیالیز شده‌اند. ٣ شهر بندرعباس،کرج  و  بجنورد در یک روز شاهد مسمومیت شدید الکلی هموطنانشان بودند. تنها در بندر عباس ١١ نفر جان خود را از دست داده‌اند. به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی بندرعباس با علایم مسمومیت از صبح جمعه روند کاهشی به خود گرفته است اما با توجه به وخامت حال تعدادی از افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه احتمال افزایش قربانیان وجود دارد. با این وجود اما همه پرسنل پزشکی در مراکز درمانی این استان درحال آماده‌باش کامل هستند. در کرج و بجنورد هم  خبرهای مشابهی وجود داشت . دو  نفر در اثر مصرف الکل در بجنورد و دو نفر هم در کرج  جان باختند و تعداد زیادی با علایمی مشابه درمراکز درمانی این شهرها بستری شدند که براساس آخرین شنیده‌های خبرنگار «شهروند» حال بعضی از این افراد هم مساعد نیست. هرچند علت بروز این مسمومیت مصرف الکل غیراستاندارد اعلام شده است و حتی مسئولان انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری  ٣ نفر تولیدکننده و توزیع‌کنندگان این مشروبات مرگبار خبر می دهند، اما تا لحظه تنظیم این خبر، مسئولان به جزییات بیشتری در خصوص این حادثه عجیب اشاره نکرده‌اند. در میان دستگیرشدگان یک زوج بندرعباسی هستند که خانه‌شان را به کارگاه تهیه و ساخت مشروبات الکلی تبدیل کرده‌اند و از آنجا اقدام به تولید و توزیع مشروب می‌کردند .
ماجرا از چهارشنبه شب با مراجعه تعدادی از شهروندان بندرعباسی به بیمارستان  محمدی  این شهر شروع شد. در مدت کوتاهی تعداد زیادی با علایم مسمومیت در مراکز درمانی این شهر بستری شدند. بررسی‌های اولیه پزشکی و توضیحات مراجعه‌کنندگان از مسمومیت خطرناک الکلی حکایت داشت. همزمان گزارش‌هایی مبنی بر جان باختن تعدادی از شهروندان بندرعباسی منتشر شد که بررسی‌های بالینی مسمومیت الکلی این افراد را هم تایید می‌کرد. در ادامه چند نفر از مراجعه‌کنندگان هم در بیمارستان فوت کردند. مراجعه‌کنندگان بندرعباسی که با الکل مسموم شده بودند از صبح پنجشنبه با افزایش قابل توجهی همراه بود و به گفته فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان این روند تا بامداد جمعه ادامه داشت:«درحال حاضر پیک مراجعه کاهش پیدا کرده است. اما با توجه به وخامت حال تعدادی از افراد بستری در مراکز درمانی بندرعباس هرآن ممکن است بر تعداد جان باختگان ناشی از مصرف مشروبات غیراستاندارد الکلی اضافه شود.» او درباره آخرین تعداد قربانیان این حادثه به «شهروند» گفت:«مجموعا در چهارشنبه شب تا ظهر جمعه ١٣٧ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند که ١١ نفر آنها به دلیل وخامت حال یا مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی جانشان را از دست دادند. ٦٠ نفر دیالیز شدند و تعدادی هم در  صف انتظار دیالیز قرار دارند. همه مراجعه‌کنندگان و فوتی‌ها مرد و با رنج سنی ١٥ تا ٦٠ سال بوده‌اند. به جز یک نفر همه این افراد هم از ساکنان شهر بندرعباس هستند. با این وجود به مراکز درمانی شهرستان‌های دیگر هم اطلاع رسانی شده‌ تا در صورت مراجعه افراد با علایم مشابه بلافاصله اقدامات درمانی لازم برای آنها انجام شود.» به گفته نوروزیان «متانول» یا همان الکل چوب باعث بروز این مسمومیت شده است و آن طور که او می‌گوید پلیس یک زن و شوهر بندرعباسی را  به همراه یک مرد که اقدام به فروش و توزیع این نوع مشروب غیراستاندارد کرده بود، شناسایی و دستگیر کرده است. با این حال او همچنان نگران افزایش مصدومان و قربانیان ناشی از مصرف مشروبات الکلی غیراستاندارد است:« حال ١٠ نفر از مصدومان ما وخیم است. از طرف دیگر آمار دقیقی از میزان فروش این نوع مشروب دست‌ساز در دست نیست. به احتمال زیاد افراد دیگری هم  از این نوع مشروب خریداری کرده‌اند. هرچند در سطح بندرعباس و استان اطلاع‌رسانی‌هایی انجام شده، اما نگرانی ما هنوز به طور کامل برطرف نشده است.»
در همین حال فرماندهی انتظامی استان هرمزگان از دستگیری سه نفر در این رابطه خبر داد که به گفته  وی دو مرد و یک زن کار تولید و توزیع این مشروبات الکلی غیراستاندارد را برعهده داشتند. سردار عزیز اله ملکی در حاشیه بازدید از مصدومان این حادثه گفت:«در پی مسمومیت تعدادی از شهروندان و مراجعه به مراکز درمانی براثر استفاده از مشروبات الکلی دست‌ساز بلافاصله این موضوع در ساعات اولیه در دستور کار ویژه پلیس قرار گرفت. که در نهایت دو مرد و یک زن در این ارتباط شناسایی و دستگیر شدند. سرباند این گروه در زندان به سر می‌برد و روزهای گذشته براثر همین جرم و با قرار سنگین دستگیرشده و روانه زندان شده است.»
اما مسمومیت الکل در دو شهر دیگر از کشور هم به نگرانی در این زمینه دامن زد. جان باختن ناشی از مصرف الکل به استان‌های شمالی کشور هم کشیده شد. به گفته پیرحسین کولیوند  در بجنورد دونفر جانشان را از دست دادند و ١٢ نفر هم در مراکز درمانی این شهر بستری شدند. مسئولان بهداشت و درمان این استان از نامساعد بودن حال ٤ نفر از مصدومان ناشی از مصرف الکل در شهر خبر می دهند. همچنین در کرج هم دو نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی جانشان را از دست داده و تعدادی از شهروندان کرجی در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته‌اند.   

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد