hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعداد بیماران بدحال در استان خوزستان افزایش یافت/ دانشگاه علوم پزشکی به‌تنهایی نمی‌تواند بیماری را کنترل کند

تعداد بیماران بدحال در استان خوزستان افزایش یافت/ دانشگاه علوم پزشکی به‌تنهایی نمی‌تواند بیماری را کنترل کند

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به افزایش بیماران بدحال نسبت به گذشته گفت: برای کنترل کرونا نیاز به هماهنگی بین‌بخشی و مشارکت مردمی است؛ دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی قادر به کنترل بیماری نیست.

سید محمد علوی، اظهار داشت: استان خوزستان از نظر کرونا در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت پرخطری دارد و مردم باید به‌طور کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه رنگ‌بندی شهرها نباید مردم را فریب دهد افزود: مردم نباید تصور کنند با سفید یا نارنجی شدن رنگ وضعیت شهر، می‌توانند پروتکل‌ها را حذف کنند؛ کنترل بیماری و کاهش شیب آن به معنی نبود بیماری نیست.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به افزایش بیماران بدحال نسبت به گذشته گفت: در حال حاضر کمبودی در بیمارستان‌ها نداریم ولی افزایش بیماران بدحال زنگ هشداری است و این مسئله متاسفانه در میزان مرگ و میر موثر است.

وی تصریح کرد: مردم نباید بیماری را پنهان کنند و با ظهور نخستین علایم به بیمارستان مراجعه کنند. تأخیر در مراجعه باعث گسترش عفونت و وخیم شدن وضع بیمار می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: کرونا را نباید دست کم گرفت و دورهمی‌های خانوادگی، مسافرت‌ها و حضور در پارک‌ها از عوامل اصلی شیوع این ویروس است.

این مقام مسئول تاکید کرد: کرونا جهش یافته و قدرت بیماری‌زایی آن زیاد شده و کسانی که یکبار مبتلا شدند، مجدد درگیر می‌شوند. از سوی دیگر، افراد جوان نیز در رده گروه‌های پرخطر ابتلای به کرونا هستند.

وی با تقدیر از همراهی اصحاب رسانه برای مقابله با کرونا بیان داشت: برای کنترل کرونا نیاز به مشارکت مردم و هماهنگی بین‌بخشی داریم ولی این هماهنگی وجود ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: علوم پزشکی به تنهایی نمی‌تواند بار مقابله با کرونا را بردارد و نیاز است سایر دستگاه‌ها یاری کنند؛ در این مدت شاهد همکاری نیروهای بسیج، سپاه و هلال احمر بودیم.

وی تصریح کرد: نباید فعلاً منتظر واکسن کرونا باشیم و ممکن است دو سال طول بکشد؛ در این شرایط باید مواردی مانند شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک، جلوگیری از برگزاری تجمعات، ضدعفونی‌کردن سطوح، بیماری‌یابی و ردیابی موارد تماس را رعایت کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد