hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مشارکت فعالان اقتصادی، به صورت داوطلبانه وبدون دستورالعمل دولتی در معین‌های های اقتصاد مقاومتی

مشارکت فعالان اقتصادی، به صورت داوطلبانه وبدون دستورالعمل دولتی در معین‌های های اقتصاد مقاومتی

نشست معین های اقتصادی فرهنگی شهرستان مشهد درسالن جلسات فرمانداری شهرستان مشهد برگزار شد.

مشهد رویداد ایران- دراین جلسه که با حضور معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری و دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی برگزارشد معاون فرماندار مشهد گفت: معین‌های اقتصاد مقاومتی به صورت داوطلبانه در طرح مثلث توسعه مشارکت دارند و به هیچ عنوان بخشنامه یا دستورالعمل دولتی در این ارتباط صادر نشده که آنهارا ملزم به مشارکت در این طرح کرده باشد. 

شکوه میرشاهی ادامه داد: مدل مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی الگویی است که استاندار سابق خراسان رضوی در استان با همت همه ارکان حاکمیت و فعالان اقتصادی آن را ایجاد کرد.

وی ضمن تشکراز فعالیت معین های مشهد گفت: تمامی معین ها به صورت دوره ای ارزیابی می شوند که در ارزیابی کنونی تعدادی از معین ها  موفق به ثبت فعالیت های خود در سامانه نشده اند و به آنها اعلام می شود  تا در این خصوص اقدام نمایند.

 میرشاهی با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی معین ها عنوان کرد: این جلسه و جلسات آتی برای گفتگو و شناسایی موانع و مشکلات برگزار می گردد تا با شناسایی و رفع آنها، بتوانیم منشاء اثر در اقتصاد و اشتغال شهر و استان باشیم.

وی خاطر تاکید کرد:شاخص اصلی فعالیت معین ها مطالعه دقیق منطقه و انجام فعالیتهایی است که منجر به توسعه اقتصادی و فرهنگی جامعه هدف حوزه استحفاظی و ثبت آن در سامانه نهاد اقتصاد مقاومتی می باشد که انتظار می رود معین های اقتصادی فعالیت خود در چارچوب موارد منطبق با این طرح بروز رسانی نمایند.

در ادامه جلسه علی اکبر لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان در خصوص جدا شدن رزم حسینی از استان گفت: جدایی ایشان از استان، خللی در راه و هدف ما ایجاد نخواهد کرد و اتفاقا باعث دلگرمی بیشتر ما شد،آوی این طرح را به عنوان برنامه دوم خود به مجلس ارائه و جداگانه در مجمع نمایندگان استان ها و کمیسیون های مختلف معرفی نموده که مورد اقبال همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و رای قاطع نمایندگان به برنامه های ایشان باعث می شود این طرح ملی شده و در استان های دیگر، مشروط به خواست استاندار آن استان اجرایی شود. 

وی افزود: در حال حاضر دو وزارت کشور و صمت به این طرح ورود کرده و علاوه بر آن، چند تن از استانداران استان های مختلف ضمن پیگیری، درخواست معرفی و اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان خود را داشته اند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر استان خراسان رضوی به عنوان الگوی مثلث توسعه اقتصادی معرفی شده و در صورت عملکرد مناسب ما تمامی استان ها خواهان پیوستن به این طرح خواهند بود. 

وی در ادامه سخنان خود به ارائه آمار فعالیت معین های مشهد پرداخت و گفت: تا کنون ۴۹۵ فعالیت اقتصادی با پیش بینی ۲۰ هزار و ۱۵۳ نفر اشتغال  در سامانه ثبت گردیده که از این تعداد۲۳۶ فعالیت با سرمایه ای بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان و ۱۱ هزار و ۲۹۱ نفر اشتغال به تایید گروه کارشناسی نهاد رسیده است.

لبافی تاکید کرد: با توجه به تمرکز ۵۰ درصد از جمعیت  و ۶۵ درصد از اقتصاد استان در مشهد، معین های این شهر نمره قبولی دریافت نکرده اند، این به آن معنی که فعالیتی انجام نگرفته نیست،  بلکه توقع ما از کلان شهر مشهد به عنوان الگو باید بیش از این باشد.

وی در خصوص دسته بندی معین ها گفت: بعضی از معین ها وظایف ذاتی خود را در قالب معین ارائه می نمایند، بعضی ها به دنبال توسعه واحد و سازمان خود می باشند و تعداد زیادی هم برنامه خود را بر پایه مشارکت مردمی بنا نموده اند که هدف اصلی این طرح همین است و اگر بر پایه مشارکت،   اشتغال  باشد پایدار می ماند.

لبافی در همین زمینه افزود: باید از موازی کاری با نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی، بنیاد برکت و بهزیستی پرهیز شود و تداخلی با ماموریت ذاتی آن نهاد ایجاد نشود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد