hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بستری ۳۱۸ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

بستری ۳۱۸ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بستری ۳۱۸ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در استان خبر داد.
پرویز یزدان پناه سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر ‪٣١٨ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که ابتلای ۱۴۳ نفر از این افراد به کرونا قطعی است.
یزدان پناه تصریح کرد: همچنین ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان معین کرونا بستری هستند.
وی ابراز داشت: از ۲۹۶ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج بیشترین موارد مثبت کرونا در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد، دنا و بهمئی بود. روند افزایشی موارد مثبت در روزهای اخیر در شهرستان دنا دیده می‌شود که احتمالاً بزودی این شهرستان در وضعیت هشدار قرار خواهد گرفت.
یزدان پناه با اشاره به برپایی مجالس شادی و عزا در استان گفت: هرگونه اجتماع شرایط را برای انتشار بیماری کرونا در استان تسهیل می‌کند و از این نظر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک مورد تأکید است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اگر همراهی مردم و مسئولان در جدی گرفتن کرونا ادامه پیدا نکند شاهد خیز مبتلایان و ایجاد خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم شد.
جهش ژنتیکی ویروس
یزدان پناه خاطرنشان کرد: باید تجمعات خانوادگی و مراودات اجتماعی در استان کاهش یابد و خانواده‌ها با مشاهده علائم اولیه کرونا در یکی از اعضای خانواده، حتماً اقدامات احتیاطی برای عدم ابتلای دیگر اعضای خانواده را انجام دهند تا بتوان از مبتلا شدن جمعی خانواده‌ها جلوگیری نمود.
وی افزود: جهش ژنتیکی در ویروس کرونا به وجود آمده است که باعث افزایش قدرت سرایت‌پذیری آن شده و در موج‌های جدید اپیدمی انتقال درون خانوادگی در آن بالا می‌باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد