hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۸ ادعای مضحک «نتانیاهو» علیه ایران

۸ ادعای مضحک «نتانیاهو» علیه ایران

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب با راه‌اندازی یک نمایش تبلیغاتی، ایران را به داشتن تاسیسات هسته‌ای مخفی متهم کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب با راه‌اندازی یک نمایش تبلیغاتی، ایران را به داشتن تاسیسات هسته‌ای مخفی متهم کرد. اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این بار برای اثبات صحت مدعاهایش درباره برنامه هسته‌ای ایران (یا شاید هر موضوع دیگر) بیش از هر بار دیگر با چالش مواجه است، زیرا ادعاهایی که او قبلا درباره ایران مطرح کرده، هر بار نادرست از آب درآمده‌اند. مثل ادعای اخیر ، تصویری که نتانیاهو به‌عنوان سایت هسته‌ای نشان داده، از گوگل گرفته شده و تصویر یک قالیشویی است! همچنین شبکه خبری الجزیره و روزنامه انگلیسی گاردین ‌سال ٢٠١٥ اسنادی منتشر کردند که نشان می‌دهند اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیش از آنکه ریشه در واقعیت‌های عینی و ملموس داشته باشند، از نیاز مبرم او به راه‌اندازی هیاهوهای تبلیغاتی و طلب منافع شخصی سرچشمه می‌گیرند. در ادامه به بعضی از این دروغ‌ها اشاره خواهیم کرد.
سال ١٩٩٢| نتانیاهوی ٦٥ساله از ‌سال ١٩٩٢ که عضو حزب «لیکود» در «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) بود، به اهمیت جنجال‌سازی درباره برنامه هسته‌ای ایران برای تحریک هیجانات منفی دیگران و سپس پیشبرد منافع شخصی، حزبی، منطقه‌ای و بین‌المللی پی برد. در آن‌ سال نتانیاهو خطاب به نمایندگان کنگره گفت ایران بین ٣ تا ٥‌سال با ساخت بمب فاصله دارد.
سال ١٩٩٥ | سال ١٩٩٥ هنگامی که چیزی به سررسید موعد قبلی ادعای نتانیاهو برای دستیابی ایران به بمب هسته‌ای باقی نمانده بود، نتانیاهو در کتابی به ‌نام «مبارزه با تروریسم» بار دیگر نوشت ایران «سه تا پنج سال» با ساخت بمب فاصله دارد.
سال ١٩٩٦ | نتانیاهو در ‌سال ١٩٩٦ بعد از آنکه به نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی انتخاب شد، در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان بار دیگر گفت: «دستیابی ایران به بمب هسته‌ای می‌تواند تبعات فاجعه‌باری داشته باشد، نه‌تنها برای کشور من و نه‌تنها برای خاورمیانه، بلکه برای کل بشریت.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آن سخنرانی گفت که موعد دستیابی ایران به این هدف «بسیار نزدیک» است.
سال ٢٠٠٩ | سندی از وزارت خارجه آمریکا در سایت افشاگر ویکی‌لیکس نشان می‌دهد نتانیاهو در‌ سال ٢٠٠٩ که نامزد انتخابات نخست‌وزیری بوده، به هیأتی از نمایندگان کنگره که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بودند، هشدار داده که ایران احتمالا «یک یا دو سال» با توان ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد.
سال ٢٠٠٩ | یک سند دیگر که مربوط به چند ماه بعد در همان‌ سال است هم نشان می‌دهد نتانیاهو که حالا نخست‌وزیر اسراییل است، به هیأتی دیگر از سیاستمداران آمریکا در قدس اشغالی می‌گوید که «ایران اکنون توان ساخت یک بمب هسته‌ای را دارد.» وی در ادامه گفته که ایرانی‌ها «ممکن است صبر کنند و ظرف یک تا دو‌سال آینده چندین بمب بسازند.»
سال ٢٠١٢ | نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌هایی در ماه‌ها و سال‌های بعد با خبرنگاران به‌کرات درباره خطر قریب‌الوقوع بمب ایران هشدار داده است، مثلا  سال ٢٠١٢ در گفت‌وگویی غیرعلنی که رسانه‌های اسراییل آن را پوشش دادند، گفت که ایران «چند ماه» با دستیابی به توانمندی‌های هسته‌ای ساخت سلاح فاصله دارد. نتانیاهو در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز هم گفت ایران بین ٦ تا ٧ ماه با ساخت بمب فاصله دارد.
سپتامبر ٢٠١٢ | چند ماه بعد از این سخنرانی بود که او با ارایه کارتونی که بشدت به ‌سخره گرفته شد، در صحن مجمع عمومی سازمان ملل گفت ایران تقریبا یک‌سال با ساخت بمب فاصله دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد