hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رکوردشکنی قیمت گوجه فرنگی در یزد / قیمت ‌در مراکز عرضه به ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید

رکوردشکنی قیمت گوجه فرنگی در یزد / قیمت ‌در مراکز عرضه به ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار یزد با اشاره به اینکه قیمت گوجه فرنگی در میادین هر کیلو هشت هزار تومان است گفت: این میوه در مراکز عرضه و خرده‌فروشی‌ها با قیمت ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
در مدت هفته گذشته شاهد افزایش قیمت میوه گوجه فرنگی و کمبود آن در مراکز فروش بودیم.
گفته‌ها حاکی از این است که استان فارس یکی از استان‌های صادرکننده گوجه فرنگی به یزد بوده و تقریباً 70 درصد محصول گوجه‌فرنگی به دلیل سرمازدگی از بین رفته است و سبب کاهش عرضه و کمبود این محصول در بازار یزد شده است.
متاسفانه در مدت چند روز اخیر قیمت گوجه فرنگی معمولی در میادین از 3 هزار تومان به تدریج به قیمت هشت هزار تومان رسید و این میوه در مراکز خرده‌فروشی با افزایش 30 درصدی سود مغازه‌دار به فروش می‌رسد.
حسین مشرف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: بیشتر اقلام میوه از سایر استان‌ها به یزد وارد می‌شود و خود استان یزد به جزء در برخی محصولات گلخانه‌ای تولیدات دیگری ندارد و قیمت میوه با هماهنگی استان‌های مجاور و مبداء تعیین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در دو روز گذشته نرخ گوجه در استان یزد از سایر استان‌ها پایین‌تر بوده است گفت: این عامل سبب کمبود گوجه در استان یزد شد‌.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار یزد افزود: امروز با افزایش قیمت گوجه در میادین، این میوه به مقدار کافی و بیشتر از مصرف استان وجود داشت و حتی با قیمت‌های پایین‌تر از مصوب به فروش رسید.
مشرف با اشاره به یخ‌زدگی و سرمازدگی محصولات گوجه در مناطق سردسیر تصریح کرد: همچنان شاهد گرانی هستیم تا زمانی که محصول گوجه در مناطق گرمسیر مجدد تولید شود و به بهره‌برداری برسد.
وی عنوان کرد: قیمت گوجه فرنگی معمولی در میادین هر کیلو به هشت هزار تومان به فروش می‌رسد و در مغازه‌ها با افزایش 30 درصد سود باید به قیمت 10 هزار و 400 تومان به فروش برسد.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار یزد ادامه داد: امروز با توجه به فراوانی میوه گوجه و قیمت مناسب، گوجه فرنگی معمولی در سطح میادین حتی به قیمت پایین‌تر از هشت هزار تومان هم به فروش رسید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد