hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مراجعه دیر به بیمارستان عامل اصلی فوتی‌هایی کرونایی در جهرم

مراجعه دیر به بیمارستان عامل اصلی فوتی‌هایی کرونایی در جهرم

معاون دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در جهرم ۵۰ درصد افرادی که به دلیل کرونا فوت کردند به وسیله اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که نشان می‌دهد که بیماران بسیار دیر مراجعه کرده بودند.
سیدمجید ارجمند صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بحث اول پیشگیری، آموزش و بالا بردن سطح اطلاع و آگاهی به مردم مردم است، اظهار داشت: پیشگیری بسیار کم هزینه تر و آسان‌تر از از درمان است.
وی افزود: متأسفانه در حال ورود به فاز بحرانی سوم هستیم و بسیار ضروری است که همه شهروندان، دستگاه‌ها و ارگان‌ها با جدیت در حوزه پیشگیری از این بیماری خطرناک و بی رحم عمل کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: برخی افراد در مورد عدم رعایت نکات بهداشتی می‌گویند که ما ترسی نداریم در حالی که بحث نترس بودن نیست، بلکه حماقت است و این بیماری تا فردی را مبتلا نکند اهمیت موضوع را درک نمی‌کند.
کرونا، پیرو و جوان نمی‌شناسد
ارجمند با بیان اینکه ۷۰ درصد از مرگ و میرهایی که در جهرم داشتیم، افراد بالای ۶۰ سال بوده است، بیان داشت: این موضوع این مطلب را به ما هشدار می‌دهد که ۳۰ درصد افراد هم جوانان بوده است و این موضوع یعنی اینکه این بیماری پیر و جوان نمی‌شناسد.
وی با بیان اینکه تنها با همراهی و کمک همه مسئولان، دستگاه‌ها و همچنین مردم موفق به کنترل و مدیریت موج سوم این بیماری خواهیم شد، تاکید کرد: همچنین مردم هم فکر نکنند مرگ و میر برای همسایه است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به افرادی که تاکنون دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، هشدار داد: کسانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند و به دستورالعمل‌ها بی توجه هستند هنوز سختی‌های بستری با آی سی او را درک نکردند.
۵۰ درصد افراد مبتلا به کرونا دارای هیچگونه علائمی نیستند
ارجمند با بیان اینکه علائم سرماخوردگی کرونا و آنفولانزا بسیار نزدیک به هم است، اظهار کرد: از شهروندان خواهش می‌کنیم در صورت مشاهده هر گونه بیماری حتی بسیار ضعیف در قرنطینه بماند که موجب آلوده شدن جامعه نشوند.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند هیچ علامی نشان نمی‌دهند، خاطر نشان کرد: همچنین ۳۰ درصد افراد، دارای علائم خفیف مانند علائم سرماخوردگی و تنها ۲۰ درصد افراد علائم شدید مانند نفس تنگی بی حالی و … دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اعلام اهمیت این موضوع توصیه کرد: بنابراین تمام افراد را باید به چشم ناقل بیماری ببنیم و تمام نکات را در خصوص این امر انجام دهیم.
مراجعه دیرهنگام به بیمارستان، دلیل عمده فوتی‌های ناشی از کرونا در جهرم
ارجمند مراجعه دیر هنگام افراد به پزشک و شهروندان را یکی از عوامل افزایش مرگ و میر عنوان کرد و گفت: در جهرم ۵۰ درصد افرادی که فوت کردند به وسیله اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که این آمار نشان می‌دهد که بسیار دیر مراجعه کردند.
وی ادامه داد: ترس کاذب از مراجعه نکردن به پزشک، درمانگاه و بیمارستان خود یکی از اتفاقات بسیار بد و مخرب است و این ترس کاذب باید از بین برود بلکه شهروندان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به پزشکان خود یا درمانگاه‌ها مراجعه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ضمن تقاضا از مسئولان و مدیران شهری جهت اختصاص مکان‌هایی از شهر جهت نصب پوستر و پیام‌های بهداشتی و درمانی، بیان کرد: از سال‌ها پیش درخواست کردیم که مکان‌هایی در نقاط مختلف شهر جهت اختصاص بیلبورد دائم برای مجموعه علوم پزشکی که با جان مردم سر و کار دارند مشخص شود که متأسفانه تاکنون موفق نشدیم.
بازرسی و نظارت از بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی
ارجمند با بیان اینکه در جامعه باید همه را به چشم فرد مبتلا ببنیم، ادامه داد: فرد مبتلا به کرونا از دو روز قبل از بروز علائم می‌تواند ناقل بیماری باشد و اگر همه ما با این دیدگاه به کرونا نگاه کنیم قطعاً نهایت رعایت و نکات بهداشتی را انجام می‌دهیم که خود در جهت کنترل بیماری بسیار اهمیت و تأثیرگذار است.
وی در پایان با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی‌ها بر واحدهای صنفی گفت: تاکنون بر بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی در شهرستان جهرم و خفر بازدید شده و ۱۵۰۰ اخطاریه صادر شده که از این تعداد بیش از ۵۰۰ مورد به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بده بهداشتی پلمپ شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد