hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کمبود مرغ زنده، دلیل گرانی مرغ در بازار

کمبود مرغ زنده، دلیل گرانی مرغ در بازار

رئیس انجمن صنفی کشتارگاه های صنعتی مرغ استان اصفهان با اشاره با کاهش کشتار مرغ در اصفهان، گفت: متاسفانه طی هفته گذشته مرغ کمتری از سوی مرغداران تحویل کشتارگاه ها شده است.
حمیدرضا شیخان در گفت‌وگو با ایسنا درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار، اظهار کرد: طی هفته گذشته هیچ تغییری در روند کشتارگاه ها ایجاد نشده، اما دلیل گرانی مرغ، کمبود مرغ زنده در کشتارگاه ها است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ کشتارگاه در سطح استان اصفهان به صورت ۲۴ ساعته آماده کشتار است و هر میزان مرغی که برای آنها ارسال شود، در استان کشتار خواهد شد، تاکید کرد: علت اصلی این مشکل کمبود مرغ زنده در کشتارگاه ها است که متاسفانه طی هفته گذشته مرغ کمتری از سوی مرغداران به کشتارگاه ها رسیده است، همچنین این روزها علاوه بر کاهش تولید مرغ زنده، میزان تولید بوقلمون نیز کاهش یافته است.
رئیس انجمن صنفی کشتارگاه های صنعتی مرغ استان اصفهان همچنین به دلیل دیگر افزایش قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: متاسفانه در واردات کنجاله سویا و ذرت به عنوان دو خوراک اصلی مرغ دچار مشکل هستیم و اگر این دو نهاده با ارز دولتی به دست تولیدکنندگان نرسد، مرغداران ناچار به تهیه آنها با نرخ ارز آزاد هستند که افزایش نرخ ارز نیز با تاثیر بر افزایش قیمت مرغ، تولید را به خطر می اندازد.
وی درباره روند کاهشی کشتار مرغ، اظهار کرد: میانگین مصرف مرغ استان اصفهان در ماه های اخیر ۵۰۰ تن بوده که طی چند روز گذشته با کاهش ۱۰۰ تنی، میزان کشتار مرغ در استان به ۴۰۰ تن رسیده است.
به گفته شیخان، در حال حاضر ۱۸ کشتارگاه صنعتی مرغ در اصفهان فعال هستند که به دلیل شرایط موجود میزان کشتار آنها کاهش یافته است.
وی، درباره اینکه آیا تقاضای مردم برای خرید مرغ، موجب افزایش قیمت آن شده است، توضیح داد: دلیل افزایش قیمت مرغ، تقاضای بیشتر مردم نیست و باید توجه داشت که مرغ هنوز نسبت به دیگر اقلام پروتیئنی همچون گوشت قرمز، بلدرچین، بوقلمون و... قیمت پایین تری دارد، بنابراین همواره تقاضای مردم برای خرید مرغ نسبت به دیگر اقلام پروتئینی بیشتر است و به همان نسبت میزان کشتار مرغ، مردم این محصول را خریداری می کنند.
رئیس انجمن صنفی کشتارگاه های صنعتی مرغ استان اصفهان همچنین درباره قیمت مرغ زنده درب کشتارگاه و همچنین مرغ برای مصرف کننده، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۷ هزار تومان است که درب کشتارگاه به ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان می رسد و با احتساب افزایش ۸ درصدی سود برای مغازه دار، مرغ با نرخ ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید.
وی درباره قیمت متفاوت و بالاتر برخی مرغ های موجود در بازار همچون مرغ شمال یا سبز، توضیح داد: نرخ گذاری این مرغ ها مربوط به استان اصفهان نیست و با توجه به اینکه آنها به استان وارد می شوند مشمول هزینه های حمل بار و کرایه شده که این موجب تفاوت نرخ مرغ اصفهان با مرغ های وارداتی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد